به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بمب افکن های دورپرواز راهبردی توپولف-۹۵ ام.اس با موشک های بالدار«ایکس-۱۰۱» مراکز گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره را نابود کردند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از گزارش وزارت دفاع این کشور خاطرنشان کرد که هواپیماهای روسی از پایگاه هوایی انگلس (در ولگا) به پرواز در آمده و به مراکز تروریست ها در سوریه حمله کردند.
در مجموع هواپیماهای روسی با یک سوختگیری هوایی هفت هزار کیلومتر پرواز کردند.
در این ماموریت هوایی، همچنین جنگنده های سوخو-30 و سوخو-35 از پایگاه حمیمیم در سوریه بمب افکن های راهبردی را همراهی می کردند.
در این عملیات با موشک های بالدار مقرهای فرماندهی، مراکز تجمع نفربرهای زرهی، انبارهای مهمات و تسلیحات هدف گرفته شده تروریست ها نابود شد.
در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: هواپیماهای روسی مواضع تروریست ها را خارج از مناطق مسکونی هدف قرار دادند تا مراکز نیروهای آمریکایی و متحدان آنها از جمله نیروهای دمکراتیک سوریه آسیب نبیند.
موشک های بالدارX-۱۰۱ با برد ۴۵۰۰ کیلومتر نخستین بار ۱۴ تیرماه برای حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه بکار گرفته شد.
ایکس 101 می‌تواند با کلاهک‌های مختلف انفجاری از جمله نوع ضعیف و شدید همزمان یک یا چندین هدف ثابت یا متحرک را از جمله پناهگاههای زیرزمینی منهدم کند.
سامانه راهیابی جدید سبب شده این موشک‌ها با دقت بسیار زیاد به اهداف برخورد کنند.
بمب افکن های روسیه پیش از ظهر امروز نیز مراکز و مواضع اصلی تروریست های ضدسوری را در ادلب که بیشتر محل تجمع و فعالیت گروه جبهه النصره است، هدف بمباران قرار دادند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بمب افکن های روسی ۱۰ بار مراکز تروریست ها را در استان ادلب بمباران کردند.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان ژنرال ایگور کوناشنکوف نوشت: در این حملات که هواپیماهای روسیه مستقر در سوریه شرکت داشتند، مراکز تروریست ها دور از مناطق مسکونی هدف قرار گرفت و داده های ماهواره ای هم آن را تایید کرد.
وی افزود: این حملات پس از شناسایی مراکز تروریست ها توسط پهپادها و نیز با استفاده از شیوه های دیگر تجسسی انجام گرفت و مراکز و ادوات جنگی تروریست ها که در حمله چند روز پیش به نیروهای روسی در شمال حما شرکت کرده بودند، هدف قرار گرفت و نابود شد.
روسیه از مهرماه سال 94 پس از درخواست رسمی دولت سوریه، با استفاده از مجموعه یگان هوافضای خود مستقر در پایگاه حمیمم از جمله دهها فروند بمب افکن و بالگرد، هواپیماهای تجسسی، موشکباری ناوها و زیردریایی همراه بمب افکن های قاره پیما، هزاران موضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران کرد و با پشتیبانی از عملیات زمینی نظامیان سوری نیز بسیاری از مناطق آزاد شد.
کشورهای غربی-عربی ضدسوری از شش سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه و براندازی دولت بشار اسد در طول شش ماه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون دهها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.