به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار «میشل دوکلو» رئیس آکادمی دیپلماسی بین‌المللی و مشاور ویژه موسسه مونتنی فرانسه با بیان این مطلب افزود: تشکیل دولت مستقل کردستان باعث بی‌ثباتی و رشد بیشتر تروریسم در منطقه می‌شود.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوضاع سوریه، افزود: حل بحران سوریه نیاز به اراده جدی در این زمینه دارد، هر مکانیزمی که برای صلح ارائه دهید مورد توجه ما خواهد بود، اما باید توجه کرد که ارائه مکانیزم‌های جدید نباید روند سیاسی را کند نماید.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: سوریه بیش از هر مکانیزم جدیدی، نیازمند اراده جدی جامعه جهانی در مقابله با تروریسم و تقویت مذاکره و گفت‌وگو است.
وی همچنین با ابراز نگرانی از تداوم جنگ‌طلبی عربستان در یمن و منطقه و خطر تفکر وهابیت در رشد فزاینده تروریسم در منطقه، توجه جدی همه کشورها را به این مسئله ضروری دانست.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با توجه به روند روبه رشد روابط دو کشور گفت: افزایش رایزنی‌های سیاسی از سوی دولت جدید فرانسه، نشان‌دهنده عزم جدی و علاقه مندی دولت فرانسه در کمک به تقویت روند سیاسی و حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است.

** فرانسه تمایل دارد به حل بحران سوریه کمک کند
میشل دوکلو سفیر سابق فرانسه و رئیس آکادمی دیپلماسی بین‌المللی و مشاور ویژه موسسه مونتنی فرانسه ضمن تشکر از فرصت این دیدار گفت: در مسئله سوریه، دولت فرانسه تمایل دارد به همراه ایران، عربستان و ترکیه و در قالب گروه تماس به حل این بحران کمک کند.
وی با اشاره به سخنرانی رئیس دولت فرانسه در سازمان ملل، گفت: اطمینان می‌دهم دولت فرانسه سیاستی مستقل از آمریکا و اروپا دارد. ما صرفاً به طرح دیدگاه‌های مستقل خود می‌پردازیم.
رئیس آکادمی دیپلماسی بین‌المللی فرانسه در بخش دیگری از اظهارات خود، با به حق دانستن نگرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت ملی خود و از جمله در مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، برگزاری رفراندوم و استقلال این منطقه را در جهت منافع مردمش ندانست و افزود: این امر می‌تواند باعث بی‌ثباتی و رشد بیشتر تروریسم در منطقه شود. امری که تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.