به گزارش ایرنا ذکریا صفرزاده روز سه شنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات و چالش های ترافیکی حوزه شرق استان تهران که با حضور مسئولان شهرستان های دماوند، پردیس، فیروزکوه، پاکدشت و ورامین در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان تهران ۵۶ نقاط حادثه خیز وجود دارد که ۴۳ نقطه در غرب و ۱۳ نقطه در شرق است و در صورت تخصیص اعتبار، شش نقطه حادثه خیز در شرق در اولویت رفع قرار دارد.
وی با بیان اینکه در بخش مشکلات روشنایی کمربندی بومهن و جاجرود و آسفالت های لاستیکی و روکش های پلیمری اعتبار خوبی اختصاص یافته و انجام می شود، افزود: برای نخستین بار مبلغ شش میلیارد تومان جهت تجهیز ماشین آلات حوزه راه هزینه شده است و حمل نمک هم به زودی آغاز می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: برغم محدودیت ها، در بخش مدیریت روستایی یک هزار تابلو مسیرنما نصب شده و در صورت نیاز سرعت گیر نیز نصب می شود.
صفرزاده گفت: اعتبار یکصد میلیون تومانی جهت نگهداری راه های روستایی تخصیص یافته ولی میزانی که برای حفظ راه های روستایی هزینه شده 7 برابر بودجه اختصاص یافته است.
ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند نیز در خصوص مشکلات ترافیکی موجود در منطقه، بیان کرد: شهرستان دماوند از جایگاه ویژه ای در بین شهرستان های استان تهران برخوردار است و دو محور هراز و فیروزکوه در این منطقه قرار دارد، اما مشکل کنونی نبود وحدت در فرماندهی این حوزه بین شهرستان های شرق استان تهران است.
وی با بیان اینکه در بخش مدیریت راه و تامین خدمات و مطالبات این حوزه اقدام مطلوبی صورت نگرفته است، گفت: حادثه بهمن آبعلی در سال گذشته به دلیل نبود امکانات کافی به وجود آمد.
فرماندار شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر از اتوبان بابایی تا امامزاده هاشم(ع) نیاز به یک مدیریت یکپارچه داریم زیرا بارها به دلیل شرایط ترافیکی و یا عملیات عمرانی محور هراز از سمت مازندران بسته می شود و ما هم عملا مجبور به تبعیت هستیم.
این مقام مسئول تاکید کرد: نگاه ساختاری به این مسئله و همچنین پیشگیری از هرگونه حادثه ایی در محورهای مواصلاتی شرق استان می تواند در کاهش حوادث موثر باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.