به گزارش فارس، خبرگزاری کردزبان روداو نتایج اولیه همه‌پرسی انجام‌شده در اقلیم کردستان عراق برای جدایی این بخش از خاک عراق را منتشر کرد.

این آمار بر اساس اعلام حزب دموکراتیک کردستان منتشر شده است. در این خبر آماری تفکیکی هم منتشر شده است.

در این آمار آمده که ۹۰ درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن در شهر اربیل در این همه‌پرسی شرکت کرده‌اند که ۸۷ درصد از این میان، به جدایی از عراق «آری» گفته‌اند.

حزب دموکراتیک کردستان گفته که بیشتر میزان مشارکت در شهر دهوک و با مشارکت ۹۵.۲۸ درصدی به ثبت رسیده است. ۹۳ درصد از این رأی‌دهندگان، به جدایی «آری» گفته‌اند.

در شهر حلبچه یعنی همان شهری که بمباران شیمیایی‌اش بهانه‌ای برای جدایی‌طلبی بارزانی‌ها است، فقط ۵۳ درصد از افراد واجد شرایط در همه‌پرسی شرکت کرده‌اند که ۷۹ درصد از این جمعیت به جدایی «آری» گفته‌اند.

یکی از شهرهایی که با داشتن تنوع قومیتی و البته ذخائر نفتی، به محل مجادله شدید بارزانی‌ها و دولت مرکزی عراق تبدیل شده، کرکوک است. حزب دموکراتیک کردستان گفته که ۸۷ درصد از کروکی‌های واجد شرایط در این رأی‌گیری شرکت کرده‌ و ۹۵ درصدشان به همه‌پرسی «آری» گفته‌اند.

کردها مدعی‌اند که در استان نینوا هم ۹۱ درصد و در استان دیالی، ۶۷ درصد از واجدان شرایط رأی‌گیری در همه‌پرسی شرکت کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.