به گزارش ایسنا به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، تدوین فیلم «هایلایت» که مدتی است آغاز شده ، همچنان توسط سامان سالور ادامه دارد.
سالور که پیش از این در مقام کارگردان و نویسنده، فیلم‌هایی چون «تمشک»، «سیزده ۵۹ »، «آمین خواهیم گفت»، «ترانه تنهایی تهران»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» و... را در کارنامه کاری خود دارد،در این خصوص عنوان کرد: بعد از شروع تدوین از اوایل شهریورماه، در حال حاضر بیش از 20 درصد از کار تکمیل شده است و پس از پیشرفت بیشتر این مرحله، صداگذاری نیز تا چند هفته آتی شروع خواهد شد.
«هایلایت» به نویسندگی و کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی ساسان سالور، درامی عاشقانه و متفاوت را با مضمون اجتماعی روایت می‌کند و در آن تنوع بالایی از حیث لوکیشن وجود دارد.
پژمان بازغی، آزاده زارعی، سام قریبیان، الهه حصاری، مینا وحید و جمشید هاشم پور از بازیگران اصلی این پروژه هستند.

آغاز پیش فروش بلیت‌های نمایش کوکوی کبوتران حرم

پیش فروش بلیت‌های نمایش «کوکوی کبوتران حرم» جدیدترین اثر گروه تئاتر شیوه به نویسندگی علیرضا نادری وکارگردانی افسانه ماهیان با رویکردی اجتماعی، از روز چهارشنبه ۵ مهر ساعت ۱۲ ظهر برروی سایت تیوال آغاز می‌شود.

افسانه ماهیان پیش از این کارگردانی آثاری چون هم هوایی، سه جلسه تراپی و از زیرزمین تا پشت بام را برعهده داشته است.

در این نمایش که ۱۲ پرسوناژ زن دارد که (به ترتیب نقش) : مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان و شیدا خلیق به ایفای نقش می‌پردازند.

از عوامل این نمایش می‌توان به منوچهر شجاع(طراح صحنه، لباس و نور)، امیر اسمی(طراح گرافیک)، بامداد افشار(موسیقی)، تورج ثمینی پور( تهیه کننده)، زمان وفاجویی(دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)،‌ روژان کردنژاد(دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه)، نونا نیسی و اشکان جذابیان(مدیران صحنه) و البرز تیمورزاده( عکس و ویدئو) اشاره کرد.

«کوکوی کبوتران حرم» از ۱۳ مهر در پردیس تئاتر شهرزاد واقع در خیابان حافظ، نوفل لوشاتو، پلاک ۷۴ هر شب ساعت ۱۹ به روی صحنه می‌رود.

اسماعیل عفیفه رئیس هیئت مدیره آیفیک شد

اسماعیل عفیفه به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی آیفیک، جلسه هئیت مدیره انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران شامگاه دوشنبه سوم مهر ماه تشکیل شد.

دراین جلسه موضوع استعفای اکبر تحویلیان از ریاست هیئت مدیره بعلت مشاغل کاری مطرح شد که اعضای هیئت مدیره ضمن قدردانی فراوان از تلاشهای ایشان در طول دوران مسئولیت، با استعفای ایشان موافقت کرد.

در ادامه جلسه هیئت مدیره با اکثریت آرا اسماعیل عفیفه را به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره آیفیک انتخاب کرد.

همچنین در این جلسه آئین نامه پیشنهادی کمیته احراز شرایط تهیه کنندگی و نحوه اجرای آن به تصویب رسید

اعضا هیئت مدیره آیفیک عبارتند ازایرج محمدی ،اسماعیل عفیفه،اکبر تحویلیان،بهروز خوش رزم،مهناز مظاهری،نادر رضایی،علیرضا کریم زاده

روابط عمومی فیلم ساعت ۵ عصر همکاری با شبکه های ماهواره ای را تکذیب کرد

روابط عمومی «ساعت پنج عصر» همکاری عوامل این پروژه با شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را برای پخش آنونس‌های فیلم تکذیب کرد و ضمن رد هر گونه ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای، این اقدام خودسرانه گردانندگان Gem را تقبیح کرد.
روابط عمومی فیلم مدیری اعلام کرد : «ما در آخرین هفته‌های اکران «ساعت پنج عصر» قرار داریم و طی بیش از دو ماه گذشته که فیلم روی پرده بود، حمایت کاملی از سوی رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در قبال فیلم را شاهد بودیم که همین اقدامات هم خوشبختانه موجب شد تا فیلم به مرز 10 میلیارد فروش نزدیک شود. در واقع ما هیچ نیازی به تبلیغات فیلم در شبکه‌های ماهواره‌ای نداشتیم و برنامه مذکور بدون اطلاع و هماهنگی ما از شبکه Gem در حال پخش است که قطعاً رضایتی به این حرکت نداریم و امیدواریم پخش آن به سرعت متوقف شود. این مسئله را به مسوولان وزارت ارشاد هم اعلام کرده ایم و امیدواریم تا در آخرین مقطع اکران هم حاشیه‌های منفی گریبانگیر فیلم نشود».

همچنین روابط عمومی فیلم «ساعت پنج عصر» از توقف اکران آن همزمان با روزهای عزاداری محرم خبر داد.

معرفی هیئت انتخاب آثار تجربی بخش ملی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

اعضای هیئت انتخاب آثار تجربی بخش ملی جشنواره سی‌وچهارم معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، مسعود حاتمی، کاظم مولایی و مهدی فردقادری،انتخاب آثار تجربی شرکت‌کننده در بخش ملی این دوره از جشنواره را برعهده دارند.

سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه سال‌جاری برابر با ۱۷ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ به دبیری سیدصادق موسوی برگزار خواهد شد.

نیما شعبان نژاد نیز به " دریبل " پیوست

نیما شعبان نژاد ،بازیگر و کمدین خندوانه که پیشتر در نمایش‌هایی نظیر «باگانه» ، «لابیرنت» ، «خشم اژدها»، چیدمان غلط و توضیح واضحات به ایفای نقش پرداخته به نمایش " دریبل " به نویسندگی داریوش علیزاده و کارگردانی سعید دشتی پیوست.

در خلاصه‌ی داستان چنین آمده است : " پیش بردن و عبور دادن خود از کنار دیگران،به آهستگی و با استفاده از مهارت‌های شخصی،برای فرار کردن از شرایط اجباری و رسیدن به اهداف فردی"

از دیگر عوامل می توان به مهدی سلسله ( تهیه کننده ) ،حنیف سروری ( جانشین تهیه و مجری طرح ) ، رها جهانشاهی ( دستیار و برنامه ریز ) ، سعید دشتی ( طراح صحنه ) ، ایمان اسکندری ( طراح لباس و نور ) ، کارنگ طیاری ( گرافیست ) ، سید علی سجادی ( ساخت تیزر) ، نوشین جعفری ( عکاس ) و سارا حدادی ( مشاور رسانه‌ای و تبلیغات ) اشاره کرد .

سید شهاب حسینی نیز به عنوان مشاور پروژه در این نمایش حضور خواهد داشت.

در این نمایش پریچهر قنبری ، پوریا شکیبایی ، صحرا اسدالهی ، رایکا ابراهیمی و داریوش علیزاده نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

دریبل به نویسندگی داریوش علیزاده و به کارگردانی سعید دشتی و تهیه کنندگی مهدی سلسله از نیمه ی مهرماه در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز به روی صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی این اثر در سامانه ی تیوال اغاز شده است .

آغاز پیش فروش بلیط نمایش «پنجره در پنجره»

پیش فروش بلیط نمایش «پنجره در پنجره» به نویسندگی حمیدشریف زاده و کارگردانی حسین ترک جوش در سایت تیوال آغاز شد.

نمایش "پنجره در پنجره" از 10 مهر لغایت 5 آبان ساعت 19:30 به روی صحنه می‌رود.

سعید نقی لو،مجتبی رنجبر،محمدکنگرانی،علی شهشائی،مرجان بهرامی، ایراندخت فاطمه غلامی، علی یعقوبی وبهرام نارویی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به تهیه کننده: امیراردلان ترک جوش، مشاور کارگردان :علی اکبر طرخان، دستیار کارگردان:پریسا امینی،برنامه ریز:محمد حق جو،طراح گریم: لیلی حبیبی، طراح نور:کیوان شعبانی، طراح لباس:مرجان شمس، ویدئو آرت :سپهر جهانگیری، موسیقی : مجید دزقی و محمد(مانی) حق جو به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات اشاره کرد.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می توانند جهت خرید بلیط به سایت تیوال ویا بصورت حضوری به گیشه تماشاخانه به آدرس قیطریه _ بلوار اندرزگو _ روبروی بلوار کاوه_کوچه احمدی پلاک ۲۸ مراجعه نمایند.

اجرای نمایش ترکیبی «عاشورا بدون مرز»

نمایش ترکیبی «عاشورا بدون مرز» به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی دارابی در قالب روضه نمایش از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه در سالن طراحی شده محوطه پارک ملت روی صحنه رفته است.

نمایش ترکیبی «عاشورا بدون مرز» ویژه ماه محرم در نمایشگاه رهروان عاشورا واقع در پارک ملت در حال اجراست.

سید مرتضی دارابی، نویسنده و کارگردان روضه نمایش «عاشورا بدون مرز» درخصوص تولید این اثر نمایشی گفت: با توجه به پیشنهادی که در مورد اجرای یک طرح نمایشی ویژه یک نمایشگاه با موضوع عاشورا ترتیب داده شد، ابتدا اتودهای اولیه و طرح اولیه نمایش و تعریف پلان های نمایش مشخص شد که پس از آن طرح کامل نمایش نگارش و نهایی شد.

کارگردان روضه نمایش «عاشورا بدون مرز» در مورد اجرای این نمایش ادامه داد: تمام تلاش گروه تولید بر این بود که روایت تمامی قاب های در نظر گرفته شده در این نمایش بر اساس اسناد معتبر و مقاتل مورد تأیید تهیه و در نظر گرفته شود و پس از آن انتخاب و ترکیب صداهای مناسب با توجه به نهایی شدن هر پلان به انجام رسید.

دارابی به ویژگی این نمایش ترکیبی اشاره کرد و گفت: از ویژگی های این نمایش زمان اجرای آن است که مخاطب در یک زمان کوتاه 15 دقیقه ای بخش هایی از جریان حادثه عظیم عاشورا از لحظه ورود حضرت امام حسین علیه السلام به کربلا تا زمان اسارت اهل بیت علیه السلام و نهایتا پیوند نمایش به پیاده‌روی اربعین که پایان بخش این روضه نمایش است نظاره گر آن خواهد بود.

کارگردان روضه نمایش «عاشورا بدون مرز» درخصوص ترکیب بازیگران این نمایش هم توضیح داد و گفت: تعداد 12 نفر بازیگر این نمایش هستند و همراه با تعریف میزانس های مشخص ایفاگر نقش های خود هستند.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم استفاده از صداهای روضه مداحان به عنوان روایت هر بخش (پلان) در این نمایش ترکیبی است که مخاطب را در زمان کوتاهی درگیر جریان حادثه عاشورا می کند و از طرفی همراهی و ترکیب نور، صدا و حرکات فرم توانسته نظر مخاطبان این اثر نمایشی را به خود جلب کند.

دارابی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به موضوع این اثر نمایشی که به حادثه عاشورا پرداخته، می تواند با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در قالب تئاتر بچه های مسجد در دو ماه محرم و صفر و همچنین ایام اربعین در مسیر پیاده روی زائران سید الشهداء برای مخاطبان به روی صحنه برود.

روضه نمایش «عاشورا بدون مرز» تا 6 مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ در چهار سئانس در سالن احداث شده در محوطه اصلی پارک ملت تهران برای مخاطبان اجرا می شود.
ورود برای علاقمندان رایگان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.