به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه نیوزویک، روز سه‌شنبه، رسانه‌های روسی اعلام کردند نیروهای مسلح این کشور مانور نظامی بزرگی را در نزدیکی مرزها با چین و کره شمالی برگزار کرده اند که در آن، تمرین بمباران هوایی نیز انجام خواهد شد.

بر اساس بیانیه خبرگزاری تاس، این مانور نظامی به طور گسترده در منطقه خاباروفسک در نزدیکی مرز مشترک روسیه و کره شمالی انجام می‌شود. در این بیانیه درباره تعداد واحدهایی که در این مانور شرکت کرده اند جزئیاتی منتشر نشده است؛ با این‌حال، این بیانیه تایید کرده است از جنگنده‌های اس‌یو-۳۵ و اس‌یو-۳۰ و نیز بمب افکن‌های اس‌‎یو-۲۴ام۲ و اس‌یو-۲۵ استفاده خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «در مرحله عملی این مانور، خلبانان جنگنده‌های اس‌یو-۳۵ و اس‌سو-۳۰ به عنوان پوشش برای بمب‌افکن اس‌یو-۲۴ام۲ عمل خواهند کرد. علاوه بر این، خلبانان جنگنده‌های اس‌یو-۳۵ و اس‌یو-۳۰اس‌ام جزئیاتی از درگیری‌های هوایی در ارتفاعات گوناگون، انجام جستجو و همراهی و رهگیری جنگنده‌های دشمن فرضی را تمرین خواهند کرد.»

این مانور نظامی با انجام بمباران اهداف از پیش تعیین شده در مناطق مرزی روسیه و کره شمالی پایان خواهد یافت.

روسیه پیشتر ارتباط افزایش نیروهای نظامی در این منطقه با تشدید تنش‌ها در مرز کره شمالی را رد کرده بود. کره شمالی بارها با تهدید آمریکا و متحدان این کشور و نیز انجام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای، خشم واشنگتن را برانگیخته است.

روسیه نیز مانند چین به طور رسمی با جاه‌طلبی هسته‌ای کره شمالی مخالفت کرده است. با این‌حال، مسکو و پکن، آمریکا را با حمایت نظامی از کره جنوبی و ژاپن، مقصر در افزایش فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی می‌دانند.

پیشتر، ولادیمیر پوتین - رئیس جمهور روسیه - اشاره کرد کشورش ممکن است قابلیت‌های هسته‌ای کره شمالی را بپذیرد. وی خطاب به آمریکا گفت مردم کره شمالی ترجیح می‌دهند «علف بخورند» تا برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارند.

آمریکا اواخر هفته گذشته جنگنده‌های خود را در کره جنوبی مستقر کرد. دیپلمات ارشد کره شمالی در سازمان ملل گفت پیونگ یانگ حق هدف قرار دادن این جنگنده‌ها را داشت.

روسیه و چین در روزهای اخیر مانور دریایی مشترک خود در اقیانوس آرام را به پایان رساندند. با این‌حال، برنامه ریزی درباره اجرای این مانور پیش از تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره انجام شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.