به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از قدس، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو تنها دو روز پس از برگزاری انتخابات پارلمان آلمان و راه یابی حزب راست افراطی به پارلمان این کشور، در تماس تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور نگرانی خود را از افزایش گرایش های ضد یهود ابزار کرد.
در انتخابات پارلمانی فدرال آلمان که روز یکشنبه برگزار شد، علاوه بر پیروزی حزب آنگلا مرکل و ابقای وی در قدرت، حزب راست افراطی نیز وارد پارلمان شد.
وی افزود: اسرائیل نگران افزایش گرایش های ضد یهود طی سال های اخیر از سوی احزاب راست و چپ و همچنین گروه های اسلامی است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مرکل را دوست واقعی رژیم صهیونیستی و ملت یهود خواند و از دولت جدید آلمان که به زودی تشکیل خواهد شد، خواست که در راستای تقویت قدرت جریان های سیاسی به عنوان مسئولیت تاریخی خود عمل کند.
نتانیاهو ضمن تاکید بر اینکه «اسرائیل مخالف هر گونه تلاش برای انکار هلوکاست است»، گفت: دو پدیده مختلف وجود دارد یکی انکار هلوکاست و دیگری انکار ارتکاب آن از سوی آلمان ها.
انتخابات «بوندس تاگ» یا مجلس نمایندگان آلمان یکشنبه در این کشور برگزار شد که در پی آن حزب «دمکرات مسیحی» به رهبری «آنگلا مرکل» توانست با همراهی «اتحادیه سوسیال مسیحی» ایالت بایرن به عنوان تشکل همپیوند با حزب حاکم یک سوم کل آرا را به خود اختصاص دهد. حزب «سوسیال دمکرات» مهمترین رقیب حزب حاکم که طی چهار سال گذشته در ائتلاف با آن بوده نیز با کسب یک پنجم آرا در رده دوم قرار گرفت.
حزب راست گرای افراطی در این کشور نیز توانست برای نخستین بار به پارلمان این کشور راه یابد. حزبی که در انتخابات پیشین نتوانست از حد نصاب پنج درصدی بگذرد اما در این انتخابات با کسب حدود ۱۳ درصد آرا و ۹۰ کرسی نمایندگی، بالاتر از احزاب لیبرال و چپ در جایگاه سومین حزب بوندس تاگ قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.