به گزارش میزان، قیمت قطعات خام آیفون ۸ با فضای ذخیره ۶۴ گیگابایت، برای اپل ۲۴۷.۵۱ دلار تمام شده است.

اگر به خاطر داشته باشید و یا از کسانی باشید که اخبار اپل را دنبال می‌کنند حتماً می‌دانید که قیمت تمام شده قطعات آیفون ۳۲ گیگابایت اپل در سال گذشته ۲۳۷ دلار اعلام شد.

قیمت تمام شده قطعات آیفون ۸ نسبت به آیفون ۷، ۱۰ دلار بیشتر است.

و، اما آیفون ۸ Plus؛ قیمت قطعات خام ۸ پلاس برای اپل ۲۸۸.۰۸ دلار تمام شده است. این مبلغ را با قیمت تمام شده ۲۷۰.۸۸ دلار قطعات آیفون ۷ پلاس مقایسه کنید.

اپل برای جبران افزایش قیمت تمام شده قطعات، آیفون ۸ با حجم ۶۴ گیگابایت را به قیمت ن‌هایی ۶۹۹ دلار به مشتریان می‌فروشد.

این در حالی است که قیمت فروش آیفون ۷ با حجم ۳۲ گیگابایت در سال ۲۰۱۶، ۶۴۹ دلار بود.

قیمت آیفون ۸ پلاس نیز از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود. آیفون ۷ پلاس در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۷۶۹ دلار وارد بازار شد.

از مواردی که باعث افزایش قیمت تمام شده گوشی‌های جدید است می‌توان به ماژول وایرلس شارژ، تراشه بایونیک A۱۱ و فضای ذخیره ۲۵۶ گیگابایت اشاره کرد.

البته نباید فراموش کرد که تخمین قیمتی موسسه تحقیقاتی IHS تنها متکی بر قیمت قطعات خام است و در این تخمین بعید است که سایر هزینه‌های تولید مانند هزینه R&D، ساخت نرم‌افزار، تبلیغات و توزیع محصول در نظر گرفته شده باشد؛

بنابراین اگرچه این اطلاعات در نظر اول جالب هستند، اما نمی‌توان به آن‌ها به‌عنوان مقیاس دقیقی برای اندازه‌گیری حاشیه سود اپل اتکا کرد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در سال ۲۰۱۵ درباره تخمین هزینه‌هایی که مؤسسات تحقیقاتی درباره محصولات اپل انجام می‌دهند گفت: مبالغی که در این تخمین‌ها مطرح می‌شوند با واقعیت فاصله زیادی دارند و هیچ یک از آن‌ها تا به حال حتی به حقیقت نزدیک هم نبوده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.