احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب‌وهوای کشور طی روزهای آتی گفت: براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از امروز تا پنجشنبه در سواحل دریای خزر، استان‌های گلستان، ارتفاعات شمالی استان‌های سمنان و خراسان رضوی، برخی مناطق خراسان شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها امروز در شرق مازندران، گلستان و ارتفاعات استان سمنان و خراسان شمالی بیشتر خواهد بود، گفت: همچنین در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه عمده بارش‌ها در استان‌های گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور افزود: به دلیل شدت و تداوم بارش به‌ خصوص در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی در استان‌های گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی وجود دارد.

وظیفه با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته افت نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد، گفت: این وضعیت در شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز با افزایش شدت باد همراه خواهد بود و همچنین طی سه روز آینده سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران در روز چهارشنبه نیز گفت: در این روز آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است، بیشینه و کمینه دما نیز در این روز به ترتیب ۳۰ و ۱۹ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است که مقایسه آن با روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه همین هفته از روند ثابت دمای هوای تهران تا پایان هفته خبر می‌دهد.

وظیفه، اهواز را هم با بیشینه دمای ۴۲ درجه گرم‌ترین مرکز استان کشور در روز چهارشنبه اعلام کرد و افزود: اردبیل نیز با حداقل دمای هفت درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان کشور در روز چهارشنبه است.

وی با اشاره به اخطاریه امروز سازمان هواشناسی نیز گفت: از بعدازظهر امروز وقوع رگبار و رعدوبرق شدید و موقت در برخی مناطق مرکزی و شرق مازندران، گلستان، ارتفاعات استان سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. در روز چهارشنبه در گیلان، نیمه شرقی و شمال اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم داشت و در روز پنجشنبه نیز در غرب مازندران، گیلان و اردبیل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: همچنین به دلیل بارش شدید به ویژه در دامنه ارتفاعات، احتمال آب گرفتگی و طغیان مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد و در مناطق کوهستانی نیز احتمال وقوع صاعقه و تگرگ وجود دارد که با در نظر گرفتن این شرایط توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی صورت بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.