به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان و به دنبال اعلام نتایج انتخابات آلمان با وزیر دفاع این کشور به گفت و گو پرداخت و از وی پرسید: ما شاهد سخنان تند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل علیه کره شمالی و همچنین ایران بودیم، ترامپ می خواهد مذاکرات مجددی صورت گیرد و یا اینکه می گوید از این توافق خارج می شود، موضع آلمان دراین زمینه چیست.
وزیر دفاع آلمان در پاسخ به این پرسش گفت: ما متقاعد شدیم که توافق ایران یک توافق مناسبی است و باید به این توافق تا زمانی که ایران تمامی شروط آن مراعات می کند به آن پایبند باشیم.
وزیر دفاع آلمان آنگاه درباره کره شمالی گفت: ما کاملا روشن ساخته ایم که راه حل نظامی دراین زمینه وجود ندارد ، راه حل از طریق میز مذاکره است.
فاندرلاین همچنین تحریم های شورای ا منیت سازمان ملل علیه کره شمالی از جمله نقش چین در وارد کردن فشار بر پیونگ یانگ را مهم دانست.
به گزارش ایرنا، وزیر دفاع آلمان درحالی دراین مصاحبه توافق هسته ای ایران را یک توافق مناسب دانست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علی رغم هشدارهای داخلی و بین المللی این توافق را یک توافق بد و تهدید به خروج از آن می کند.
ترامپ در نخستین نطق خود در سازمان ملل در مورخ سه شنبه 28 شهریورماه باردیگر بر این ادعای خود تاکید کرد، اما این درحالی بود که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پیش از آن و در دیدار با رئیس جمهوری آمریکا، خواستار باقی ماندن واشنگتن درتوافق هسته ای ایران شده بود.
'فدریکو موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا، در نیویورک به خبرنگاران گفته بود : این قرارداد بین دو کشور منعقد نشده بلکه متعلق به جامعه بین المللی می باشد.
در همین حال سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و نیز نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا روز گذشته (دوشنبه) قویا از توافق هسته ای با ایران حمایت کردند.
«کیم داروچ» سفیر انگلیس در آمریکا اظهار داشت: تا زمانی که از نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران به آن (توافق هسته ای) پایبند است ما هم به حمایت از آن ادامه می دهیم.
«ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا هم خاطرنشان کرد کشورهای دیگر - روسیه و چین - هم که توافق را امضا کرده اند از مذاکره دوباره درباره آن حمایت نمی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.