به گزارش تسنیم به نقل از واشنگتن تایمز، تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که هکرهای کره شمالی به میزان بسیار زیادی به سمت استفاده از بیت‌کوین (سیستم پرداخت دیجیتال که معادل ۳۹۲۷ دلار است) گرایش یافته‌اند و این احتمال وجود دارد که پیونگ یانگ برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی تحت هدایت آمریکا که با هدف منزوی ساختن رژیم کیم جونگ اون اعمال شده از این روش استفاده کنند.

یایا فانوسی، کارشناس سابق ضد تروریسم سازمان سیا دراین باره به واشنگتن تایمز گفت: استفاده کره شمالی از این فناوری‌ها دقیقا یک راه فرار از تحریم‌ها به شمار نمی‌رود- بلکه می‌تواند نوعی اغراق در قدرت خود تحریم‌ها به شمار رود. اما در اینجا با پیشرفته شدن یک بازی موش و گربه مواجهیم و این تنها نوعی فناوری است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا باید برای درک آن دانش خود را افزایش دهند.

فانوسی معتقد است که برخلاف آنچه تصور می‌شود مراودات مالی از طریق بیت‌کوین هنوز قابل ردیابی از طریق نهادهای بین‌المللی است.

با اینحال یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا روز دوشنبه اعتراف کرد که این واحد پولی دیجیتال مشکلات جدیدی را برای قطع دسترسی کره شمالی به منابع مالی ایجاد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.