به گزارش ایسنا، علی لاریجانی امروز (سه شنبه ۴ مهرماه) همزمان با هفته دفاع مقدس از نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در راهروی مجلس بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب و عکس دفاع مقدس با قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: معتقدم همت عزیزان نسبت به سال گذشته در تألیف کتاب و گسترش موزه‌های دفاع مقدس بیشتر شده است و گام‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته‌اند، اما از آنجا که دفاع مقدس بخشی از تاریخ مهم کشور را در بر گرفته، باید به این مهم توجه ویژه داشت لذا ضروری است ارگان‌های مختلف همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروهای مسلح، سازمان تبلیغات و ... کمک کنند تا علاوه بر تولید آثار مکتوب و تأسیس موزه در زمینه دفاع مقدس، آثار هنری نیز در این زمینه خلق شود تا دستاورد بسیار ارزشمند ملی به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود.

لاریجانی با بیان اینکه دفاع مقدس پشتوانه عظیمی برای ملت ایران است، اضافه کرد: از سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و همکارانشان که تلاش دارند این حرکت در استان‌ها و شهرهای مختلف تسری پیدا کند، تشکر می‌کنم و برپایی نمایشگاهی با موضوع دفاع مقدس در مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر است.

وی با یادآوری اینکه در قانون برنامه ششم توسعه توجه خاصی برای حفظ میراث ارزشمند انقلابی شده است، گفت: در برنامه ششم توسعه برای حفظ و ثبت میراث ارزشمند ملی و تراوشات فکری در این خصوص تلاش شده است و ان‌شاءالله آثار عمیق‌تری نیز در این زمینه شاهد باشیم.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس، برپا شده است بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب منتشرشده در این حوزه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ را که از بالغ بر ۳۶ ناشر جمع‌آوری شده، به نمایش گذاشته شده است.

این کتاب‌ها در زمینه‌هایی همچون رمان، مستند، کودک، شعر کودک، خاطره، تاریخ شفاهی و پژوهش‌های ادبی و نظامی به رشته تحریر درآورده شده است، همچنین عکس‌هایی با محور جبهه و جنگ نیز در راهرو مجلس قرار داده شده است. این عکس‌ها موضوعاتی همچون نیایش در جبهه، زنان و دفاع مقدس و مضامین مرتبط با آیات قرآن را شامل می‌‍‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.