به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه علم‌سنجی و پژوهش‌یار در بیمارستان فرهیختگان در جمع خبرنگاران در خصوص همه‌پرسی کردستان عراق گفت: کردستان عراق به طور قطع جزیی از عراق است و مردم شریف کرد با این تبعیض مقابله می‌کنند.

وی افزود: همه پرسی کردستان عراق کار غیرقانونی و بی‌ارزشی است که نتیجه مثبتی ندارد، بلکه منجر به آشفتگی سیاسی در منطقه خواهد شد.

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب تاکید کرد: حتی مشخص نیست که رفراندوم آنها چقدر صحت داشته باشد و آنچه تحمیل شود، قابل قبول نیست.

ولایتی اظهار داشت: بارزانی از مدت‌ها پیش نشان داده بود که با صهیونیست‌ها اتصال دارد و از فلسطین و سردار بزرگ کرد صلاح‌الدین درس نگرفته اما باید بداند که مردم کرد به صلاح‌الدین افتخار می‌کنند نه به نتانیاهو.

ولایتی ادامه داد: تبعیض و ظلم در این مسئله مشخص است و رژیم ننگین منفور آنها با این کار سقوط سیاسی خود را آغاز کرد، زیرا مردم شریف کرد زیر بار این ننگ نمی‌روند.

وی افزود: شخص مبارزی مانند مرحوم عشقی در راس مبارزان ضد بیگانه بوده اما اینها به اسرائیل وابسته‌اند.

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب اضافه کرد: کردستان عراق بخشی از کشور عراق بشمار می رود.

ولایتی گفت: مردم عراق در برابر این مسئله ساکت نمی‌نشینند و در مقابل چنین انحراف نفرت‌آوری می‌ایستند.

وی تاکید کرد: بارزانی یا باید دست بردارد و یا اینکه مردم عراق با وی مقابله می‌کنند.

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب اظهار داشت: آمریکایی‌ها پشت صحنه و اسرائیلی‌ها در صحنه این موضوع هستند زیرا از داعش نتیجه‌ای ندیدند و حالا روبه ایجاد نفرت در میان مسلمانان آورده‌اند که به طور قطع شکست‌خورده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.