به گزارش خبرآنلاین، چند ماهی است حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با تاخیر پرداخت می شود که این مسئله باعث مشکلاتی برای این بخش آبرومند از جامعه شده است.

در این رابطه مخاطبی به نام علی در این مورد نوشته است: حقوق باز نشستگان کشوری هنوز پرداخت نشده ۲ ماهه دیر پرداخت می‌کنند.

توضیح صندوق بازنشستگی کشوری
درباره این مشکل، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری، به دلیل تاخیر در تخصیص و پرداخت منابع اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور صورت گرفته است.
حامد شمس با اعلام این مطلب، گفت: در پی تماس برخی رسانه های گروهی و طرح این ابهام که منابع پرداخت حقوق بازنشستگان توسط این صندوق نگهداری می شود، باید تاکید شود از زمان اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق، منابع لازم باید ابتدا از سوی سازمان برنامه و بودجه و سپس توسط خزانه کل کشور تخصیص و پرداخت شود.
او با عذرخواهی از تاخیر بوجود آمده در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری، گفت: پس از اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری در سال گذشته، منابع اعتباری برای حقوق بازنشستگان کشوری پس از تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه از سوی خزانه به حساب صندوق و بلافاصله ظرف کمتر از ۴ ساعت به حساب بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در سراسر کشور واریز می شود.
او با تاکید بر اینکه اصولا اجرای طرح مستقیم با هدف حذف واسطه ها و تاخیرها در پرداخت حقوق اجرا شده است، گفت: در این فرآیند، صندوق بازنشستگی کشوری صرفا اطلاعات لازم را برای پرداخت حقوق در اختیار خزانه قرار می دهد.
شمس توضیح داد: بر همین اساس تاخیر ۲۴ و ۴۸ ساعته در پرداخت حقوق مرداد و شهریور بازنشستگان ارجمند از سوی صندوق بازنشستگی کشوری بوجود نیامده است، اما از آنجایی که در سه سال گذشته، حقوق ها همواره پیش از پایان ماه پرداخت می شد، همین مدت نیز نارضایتی به حقی در میان بازنشستگان ایجاد می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.