به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه کشته شدن والری اوساپوف فرمانده مستشاران نظامی روسیه در سوریه را که دیروز (یکشنبه) با گلوله باران تروریست های داعشی در دیرالزور رخ داد، پیامد سیاست های ریاکارانه و دورویی آمریکا در برابر پدیده تروریسم خواند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که این تراژدی خون بهای سیاست های ریاکارانه آمریکا در مبارزه با تروریسم در سوریه است.

وی ادامه داد: اقدام های واشنگتن در منطقه دیرالزور نشان می دهد در مواردی (عملی شدن) اهداف ژئوپلیتیک آمریکا از اعلام کاخ سفید مبنی بر مبارزه با تروریسم برتر می شود و این واقعیتی بسیار نگران کننده است.

ریابکوف گفت: بار دیگر اطمینان یافتیم، آمریکا که ادعا می کند به نابودی گروه تروریستی داعش علاقه دارد، مخالف این دیدگاه اقدام می کند و برخی اهداف ژئوپلیتیکی را مهم تر می داند.

وزارت دفاع روسیه نیز آمریکا را به همکاری با داعش متهم و اعلام کرد: داده ها و تصاویر ماهواره ای بار دیگر همکاری واشنگتن را با داعش در سوریه اثبات کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه امروز خود افزوده است: تصاویر ماهواره ای از دیرالزور بین هشتم و ۱۲ سپتامبر (۱۸ تا ۲۱ شهریور ماه) از منطقه دیرالزور سوریه، بار دیگر این واقعیت را اثبات کرد که آمریکا با داعش همکاری می کند.

در بیانیه همراه تصاویر ماهواره ای آمده است: نیروهای ویژه آمریکایی در شمال استان دیرالزور شرایط عبور بدون مانع نیروهای دمکراتیک سوریه (کردهای سوری تحت حمایت آمریکا) را از منطقه تحت کنترل تروریست های داعشی فراهم می کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.