به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: در جلسه ای که در وزارت کشور با حضور استانداران، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان سازمان برنامه بودجه برگزار شد، گزارش مرکز آمار ایران، بالاترین کاهش میزان بیکاری را در ۱۷ استان اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس بیش ترین کاهش میزان بیکاری در بهار سال ۹۶ در مقایسه با بهار سال ۹۲ استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ایلام به خود اختصاص داده اند.

شریعتی اظهار داشت: کاهش میزان بیکاری نشان دهنده این نیست که استان خوزستان از نظر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از وضع خوبی برخوردار است، بلکه باید تلاش کنیم با ایجاد اشتغال میزان بیکاری را به صفر برسانیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: خوشبختانه فعالیت های مثبتی در استان به حرکت درآمده که با حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در زمینه های خدماتی، کشاورزی و صنعتی، تولیدات صنایع تبدیلی و شرکت های دانش بنیان بتوانیم رتبه خوزستان را به بالاترین رتبه در شاخص کاهش میزان بیکاری بین استان های کشوربرسانیم.

وی اذعان داشت: همچنین در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و هرمزگان و بیش ترین میزان کاهش بیکاری در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ را استان های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و گیلان به خود اختصاص داده اند.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: کم ترین میزان بیکاری رادر سال ۹۵ استان های مرکزی، سمنان و همدان و همچنین کم ترین میزان بیکاری در بهار سال ۹۶ را استان های مرکزی، سمنان و هرمزگان به خود اختصاص داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.