به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولتیکو؛ «جان مک کین»، سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا، اظهار کرد: «دونالد ترامپ» هرگز بابت اینکه گفته بود من «یک قهرمان جنگ» نیستم، معذرت خواهی نکرد؛ اما می دانم ما دو انسان کاملا متفاوت از یکدیگر هستیم و شخصا هیچگاه درهای ایجاد روابط حسنه با او را نبستم.

مک کین در ادامه گفت: بدون شک خوشحال خواهم شد اگر با ترامپ گفتگو کنم. اما از سوی دیگر، متوجه هستم که ما دو نفر، بسیار با یکدیگر تفاوت داریم. به شیوه ای متفاوت بزرگ شدیم و تجارب مختلفی در زندگی کسب کرده ایم.

مک کین در جنگ ویتنام حضور داشت و ترامپ در سخنرانی ژوئیه ۲۰۱۵ گفته بود او فقط یک اسیر جنگی بود، نه یک قهرمان. از آن پس تقابل شدیدی میان ترامپ و مک کین بوجود آمد که مهمترین آن را می توان رای منفی مک کین به طرح پیشنهادی ترامپ برای لغو اوباماکر دانست.

مک کین در بخش دیگری از سخنانش گفت: ترامپ یک تاجر است که به کسب درآمد اهمیت می دهد. او در برنامه های تلویزیونی مانند ملکه زیبایی آمریکا و موارد دیگر کاملا موفق بوده است. اما من در یک خانواده نظامی بزرگ شدم. من با مفهوم و اعتقاد به انجام وظیفه، افتخار و گرامیداشت وطن پرورش یافتم، این موضوعات راهنمای زندگی ما در هر روزی که پشت سر گذاشتیم، بود.

سپس مک کین توضیح داد مخالفت وی با طرح جایگزین ترامپ برای لغو اوباماکر هیچ ارتباطی به دشمنی این دو نداشته است و او آنچه را که به صلاح مردم کشورش می دانست انجام داد.

مک کین در جریان جنگ ویتنام مجروح شده و ۵ سال را در این کشور زندانی بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.