به گزارش ایرنا، تارنمای رسمی فیفا امروز (دوشنبه) در گزارشی در آستانه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ نوشت: رقبای دیرینه در دیدارهای نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر به مصاف هم می روند.
در غرب آسیا، الهلال عربستان میزبان پرسپولیس است. دو تیم برای هفتمین بار در رقابت های قاره ای مقابل هم قرار می گیرند. در شرق آسیا نیز شانگهای اس آی پی جی و اوراوا رد دایاموندز برای سومین بار امسال برابر هم به میدان می روند. دو تیم در مرحله گروهی با هم بازی و هر کدام یک برد کسب کردند.
دیدار پرسپولیس - الهلال
با توجه به جایگاه دو تیم در بین قدرت های سنتی آسیا، این دیدار کلاسیک محسوب می شود. دو تیم برای هم بیگانه نیستند و قبلا در عرصه رقابت های قاره ای شش بار برابر هم بازی کرده اند.دو تیم در مرحله گروهی در بازی رفت و برگشت به تساوی دست یافتند.
پرسپولیس می تواند از پیروزی دو سال پیش خود که در خانه بدست آمد، قوت قلب بگیرد. سرخپوشان تهرانی برای گلزنی به «گادوین منشا» مهاجم نیجریه ای خود چشم دوخته اند. وظیفه گلزنی برای الهلال بر دوش «کارلوس ادواردو» برزیلی است که با هفت گل بهترین گلزن تیم است.
دیدارهای رفت و برگشت دو تیم در زمین بی طرف برگزار می شود. در بازی رفت الهلال عربستان در روز سه شنبه در ابوظبی میزبان پرسپولیس است. پرسپولیس در بازی برگشت در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط در عمان از الهلال پذیرایی می کند.
«برانکو ایوانکوویچ» سرمربی پرسپولیس گفت: بازی در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان آسیا همیشه یک چالش است. اما ما به خاطر صعود به جمع چهار تیم برتر رقابت های آسیایی افتخار می کنیم. الهلال تیم قدرتمندی است و قبلا هم گفته بودم که این تیم به نیمه نهایی صعود می کند. ما نهایت تلاش خود را انجام می دهیم تا از مسابقات لذت ببریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.