به گزارش ایسنا، دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به نظارت بهداشتی بر مواکب گفت: جلسات متعددی در خصوص نظارت بهداشتی بر مواکب تشکیل و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: بخشی از نظارت‌ها به گروه بهداشت محیط مربوط می‌شود که همکاران ما به صورت روزانه نظارت می‌کنند. درخواست شده همه افرادی که قرار است موکب بر پا کنند به مراکز بهداشت معرفی شوند تا آموزش‌های لازم به آنها ارائه شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از این افراد آزمایش‌هایی به صورت رایگان اخذ می‌شود و در صورت نداشتن بیماری خاص به آن‌ها کارت تندرستی تعلق می‌گیرد.

او گفت: در طول زمان برپایی مواکب بازرسان بهداشت به صورت روزانه و دوره‌ای بر فعالیت مواکب‌ نظارت می‌کنند ولی نزدیک ایام اربعین بازرسان در جاده‌ها و مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه مستقر می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه پایگاه‌های مراقبت مرزی مستقر است و هر فردی که به پایانه وارد می‌شود آموزش‌هایی در خصوص بیماری‌هایی که در عراق وجود دارد دریافت می‌کند. هنگام بازگشت نیز زائران توسط بازرسان بررسی می‌شوند و در صورتی که فردی دچار اسهال، تب یا هر گونه بیماری مشکوک باشد اقدامات لازم را برای فرد بیمار انجام می‌دهند و در صورت لزوم این افراد قرنطینه می‌شوند.

سلمان‌زاده با بیان اینکه سال‌های گذشته تعداد زیادی از زائران به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شده بودند، گفت: زائران قبل از خروج از مرز واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.