به‌ گزارش ‌ایسنا، حسن روشن بعد از جلسه کمیته‌ فنی باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد کمیته‌ فنی بنا به گفته‌های علی پروین "کشک" است، گفت‌: این طور که ما تصمیم می‌گیریم کشک نیست. سرمربی استقلال هفته‌ آینده مشخص می‌شود و این از خوش شانسی کمیته‌ فنی است که لیگ دو هفته‌ تعلیل خواهد بود. ما به عنوان پیشکسوت استقلال پیشنهاداتی را مطرح می‌کنیم. باید یک بودجه خاص برای کمیته‌ فنی مشخص شود و آکادمی هم از این "کثافت" خارج شود تا فوتبالیست به استقلال بیاید.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به سوالی درباره وضعیت آکادمی استقلال، گفت‌: پشت پرده چیزهایی است که من از آنها اطلاعی ندارم ولی این را شنیده‌ام که یکی از بازیکنانی که این‌ها با او هفت ساله تمدید کرده‌اند با شناسنامه پسر عمویش کار می‌کند. ما اول باید جارو به دست بگیریم و این مسائل را پاک کنیم. من در حال‌ حاضر اختیاری ندارم.

وی در ادامه‌ صحبت‌های خود همچنین ‌اضافه کرد: من چندین سال است که می‌گویم تا وقتی که تیم‌هایمان درست نشده است به آسیا نرویم. کمیته‌ فنی باید تصمیمات فنی را در باشگاه بگیرد. هیچ گاه در استقلال کمیته‌ فنی نبوده است.

روشن در پاسخ به این سوال که چرا می‌گوید کمیته‌ فنی در استقلال نبوده است، در حالی که در زمان امیر قلعه‌نویی وجود داشت، گفت‌: در آن زمان هم پسرخاله و برادر همسرشان را در کمیته‌ فنی آورده بودند. این که می‌گویم باید برای این کار بودجه بگذاریم برای این است که اگر فردا گفتیم جلسه داریم کسی نگوید کار دارم بلکه متعهد به حضور باشد. البته هنوز کمیته‌ فنی استقلال تشکیل نشده است.

او در ادامه‌ در پاسخ به این سوال که نظرش راجع‌ به فاتح تریم چیست؟ گفت‌: در حال‌ حاضر نظر من روی مربی ایرانی نیست. مربی خارجی هم نمی‌توان به این راحتی آورد. ما باید تجربه سابق استقلال را در دستور کار قرار دهیم و یک مربی بزرگ و گران خارجی را به مدت سه تا چهار سال به خدمت بگیریم. در کمیته‌ فنی یک نفر از هیات مدیره باید باشد که آقای قراب است و نماینده پیشکسوتان هم علی جباری است. سایر اعضا هم به زودی مشخص خواهند شد تا تصمیم بگیریم.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم به افتخاری انتقاداتی دارد؟ خاطر نشان کرد: من در حال‌ حاضر هم با افتخاری مخالف هستم. اگر بخواهم به کمیته‌ فنی بیایم باید قرارداد او با استقلال توسط هیات مدیره نوشته شود.

روشن در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال را نمی‌دهد ماجرای قرارداد ژوزه با پرسپولیس برای استقلال تکرار شود، گفت‌: قطعا باید روی مربی خارجی تحقیق شود. اگر تریم، تریم بوده من هم یک دوره حسن روشن بودم و علی جباری هم علی جباری بوده است. پس باید دقت کافی در این زمینه داشته باشیم. در حال‌ حاضر با چهار، پنج خارجی صحبت شده است که من نام‌هایشان را نمی‌دانم ولی قطعا تصمیم درست را می‌گیریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.