به گزارش ایلنا، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری درباره پذیرش غیرمجاز دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه ارومیه گفت: در این دانشگاه اشتباهی رخ داده که در دست بررسی است.

او با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید آغاز شده و این موضوع به جد در حال پیگیری است،‌ گفت: تصور بنده این است که با هماهنگی یک اشتباه درون دانشگاه صورت گرفته است که با همکاری سازمان سنجش آموزش و همراهی مدیریت دانشگاه این موضوع حل می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: تخلفی انجام نشده و اشتباه رخ داده که با پیگیری‌های وزارت علوم،‌ سازمان سنجش و دانشگاه ارومیه به زودی مرتفع خواهد شد.

گفتنی است، پس از برگزاری فرایند مصاحبه و ارزیابی صلاحیت علمی داوطلبان ورود به مقطع دکترا در دانشگاه ارومیه، به رغم اینکه این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۴۰۹ دانشجوی دکتری را داشت، اما تنها ۲۵۵ تن صلاحیت و استانداردهای لازم این دانشگاه را داشتند و بر اساس قوانین مرسوم، باید ۱۵۴ صندلی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری خالی می‌ماند، در حالی که این گونه نشد و در کمال تعجب، اسامی ۴۰۹ نفر به عنوان پذیرفته شدگان مقطع دکترا در این دانشگاه در سال ۹۶ معرفی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.