به گزارش ایسنا، دکتر بابک ساعدی در آستانه برگزاری ششمین کنگره جراحی پلاستیک صورت و راینولوژی اظهارداشت: این کنگره به همت انجمن راینولوژی ایران در ۴ بخش اصلی برگزار می شود که بخش نخست آن در موضوع بیماری های بینی و سینوس بوده که طی چند دهه اخیر گسترش زیادی یافته است.

وی افزود: امروزه در این حوزه اعمال جراحی آندوسکوپی ورود یافته و این مسئله تا اعمال جراحی قاعده جمجمه گسترش یافته است لذا بسیاری از تومورهایی که پیش از این قابلیت جراحی نداشته و یا باید برای جراحی جمجمه را می‌شکافتیم، از طریق جراحی آندوسکوپی قابلیت انجام دارد که این روش جراحی عوارض کمتری برای بیمار به همراه دارد.

دبیر علمی ششمین کنگره جراحی پلاستیک صورت و راینولوژی ادامه داد: بخش دوم کنگره مرتبط با جراحی راینوپلاستی است که برقراری زیبایی و کارکرد مناسب بینی در این حوزه مورد توجه است. البته همکاران ما در این راستا از قدیم تبحر داشته ولی باید توجه داشت که در این حوزه طی ۳ دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی حاصل شده و اکنون تکنیک‌های ۲۰ سال پیش را کنار گذاشته‌ایم و آشنایی همکاران ما با این تکنیک‌های نوین حائز اهمیت است.

ساعدی اظهارداشت: نسبت به همه گروه‌های درگیر در حوزه راینوپلاستی کمترین شکایت از همکاران ما بوده و این موضوع علیرغم مراجعات زیاد است و موفقیت همکاران ما در این راستا چشمگیر بوده است.

وی اضافه کرد: جراحی پلاستیک صورت بخش سومی خواهد بود که در کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد. این حوزه از فیلدهای جدید بوده و آغاز تکنیک‌های آن مربوط به جنگ جهانی دوم است که طی ۲ دهه اخیر با درک بهتر فیزیولوژی و بیماری‌ها این اعمال توسعه یافته است.

دبیر علمی ششمین کنگره جراحی پلاستیک صورت و راینولوژی تاکید کرد: تنها کسانی می‌توانند وارد فیلد زیبایی یک ارگان بدن شوند که با بیماری‌های آن ارگان آشنایی کامل داشته باشند و در غیر اینصورت هر اقدامی توسط آنها برای انجام زیبایی خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه سلامت یک ارگان بر زیبایی آن اولویت دارد، افزود: جراحان گوش و حلق و بینی قبل از گذراندن تجربه در حوزه جراحی پلاستیک، ۴ سال آناتومی و بیماری‌های صورت و سر و گردن را شناخته پس کارکرد بهتری در جراحی سر و صورت دارند.

ساعدی اضافه کرد: جراحی پلاستیک صورت در ۳ قسمت مباحث غیرجراحی، بازسازی صورت به علت کهولت سن و بازسازی صورت به دلیل تصادفات و نقایص مادرزادی در کنگره ارائه می‌شود.

وی به موضوع خواب اشاره کرد و گفت: چهارمین بخش اصلی که در کنگره مطرح می‌شود در حوزه خواب است که در واقع مشکل اختلالات خواب بیماری قرن ۲۱ محسوب می‌شود و آنقدر که کشورهای دیگر به این بیماری توجه کرده‌اند، ما به این موضوع نپرداخته‌ایم.

دبیر علمی ششمین کنگره جراحی پلاستیک صورت و راینولوژی خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌ها اعم از فشار خون، ناراحتی‌های قلبی، اختلال در تمرکز و حتی بروز تصادفات رانندگی ریشه در بیماری‌های خواب دارد. لذا همه افراد دچار اختلات خواب باید مشکل‌شان توسط پزشک بررسی شود.

ساعدی تاکید کرد: کسانی که دچار خرخر در خواب بوده و قطع تنفسی دارند، نمی توان مشکل آنها را طبیعی دانست و حتما باید بیماری‌شان بررسی و درمان شود. درمان مشکل این بیماران به صورت کار گروهی بوده و همکاران در حوزه اعصاب، ریه، دندانپزشکی و طب کار در شناسایی و درمان بیماری‌های خواب می‌توانند موثر واقع شوند. همه این موارد در ششمین کنگره جراحی پلاستیک صورت و راینولوژی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن راینولوژی ایران، وی در پایان گفت: در این کنگره علاوه بر حضور اساتید و صاحبنظران این حوزه، میهمانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کره، مجارستان، ایتالیا و فرانسه نیز حضور دارند.

گفتنی است ششمین کنگره علمی بین‌المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت انجمن علمی رینولوژی ایران ١ تا ٣ اذر ماه سال جاری سال در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.