به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از برگزاری نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در وین و اعلام بهبود شرایط بازار طلای سیاه و همچنین ایجاد توازن در آن، بهای نفت امروز (دوشنبه) با اندکی کاهش همچنان نزدیک بالاترین سطح در چند ماه گذشته معامله شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص جهانی) تحویل نوامبر با ۳ سنت کاهش، به ۵۶ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید. این رقم بیشترین سطح از ماه مارس سال جاری میلادی محسوب می شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) تحویل نوامبر با ۸ سنت کاهش، ۵۰ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت همچنین به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر یورو پس از انتخابات روز گذشته آلمان تحت فشار قرار گرفته است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو این سازمان از جمله روسیه از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون روزانه ۱.۸ میلیون بشکه از سطح تولید خود را کاهش داده اند. تلاش آنها باعث شد بهای طلای سیاه در سه ماه گذشته با حدود ۱۵ درصد افزایش همراه باشد.

وزیر نفت کویت -که میزبانی نشست کمیته نظارت بر توافق نفتی وین در روز جمعه را بر عهده داشت- اعلام کرد کاهش عرضه نفت به کاهش ذخایر جهانی طلای سیاه منجر شده است.

وزیر نفت روسیه هم اعلام کرد: تا ماه ژانویه هیچ تصمیمی در خصوص تمدید توافق نفتی اوپک پس از ماه مارس ۲۰۱۸ اتخاذ نخواهد شد؛ با وجود اینکه وزرای دیگر کشورها معتقد بودند که این تصمیم را می توان قبل از سال ۲۰۱۸ هم اتخاذ کرد.

از سوی دیگر، به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا و همینطور با کاهش نگرانی ها از بحران کره شمالی، بهای طلا امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود و همچنان نزدیک پایین ترین سطح در یک ماه گذشته معامله شد. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با اندکی تغییر، ۱۲۹۷.۱۰ دلار معامله شد.

پیروزی آنگلا مرکل در انتخابات روز گذشته آلمان و همین‌طور آغاز هفته ای آرام در کره شمالی باعث تقویت ارزش دلار آمریکا شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.