به گزارش فارس و به نقل از وبگاه العهد، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسم سخنرانی خود به مناسبت ایام محرم، عمل به فتوای مرجعیت عراق را عامل شکست داعش در این کشور دانست.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان به مناسبت سومین شب دهه محرم در جمع عزاداران حسینی در مجتمع سید الشهدا (ع) واقع در ضاحیه بیروت سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله گفت اگر فتواهای مرجعیت عراق نبود، داعش کربلا، بصره، کویت و عربستان را اشغال می‌کرد.

دبیر کل حزب‌الله به مقاومت اسلامی لبنان در برابر تروریست‌ها اشاره کرد و گفت که این مقاومت بر اساس تکلیف شرعی و الهی صورت گرفته است و به نفع امت اسلام بوده و طرح "اسرائیل بزرگ" در منطقه را باطل کرد.

وی ادامه داد: اگر مقاومت مردان حزب‌الله نبود، دشمن اسرائیلی الآن شهرک‌های صهیونیستی را در لبنان ایجاد می‌کرد.

سید حسن نصرالله از سخنرانی برخی مسئولان عربی در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد و گفت که این مسئولان به سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی اشاره‌ای نکردند.

سید مقاومت با تأثیر فتواهای مرجعیت عراق در شکست داعش اشاره کرد و بیان داشت: اگر مردم عراق به فتوای مرجعیت عمل نمی‌کردند، گروه تروریستی داعش شهرهای کربلا و بصره و کشوهایی چون کویت و عربستان را اشغال می‌کرد.

سید حسن نصرالله گفت: اگر مردم در سوریه، عراق و لبنان مانع رفتن فرزندانشان به جبهه‌های مقاومت علیه داعش می‌شدند، همه ذبح می‌شدند و به نوامیس مردم هتک حرمت می‌شد.

وی ادامه داد: به فضل این فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌ها بود که اسلام، اماکن و زیارتگاه‌های مذهبی و تنوع فرهنگی در جامعه باقی ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.