به گزارش مهر و به نقل از شبکه سی بی اس، وزیر خارجه کره شمالی طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهارات چند روز پیش «دونالد ترامپ» در این نشست را به باد انتقاد گرفت.

وی گفت: شیطانی که رئیس‌جمهور آمریکا خوانده می‌شود، ۴ روز پیش فضای سازمان ملل را آلوده کرد. اظهاراتی چون «خشم و آتش» و «نابودی کامل» که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا مطرح می‌شود، هیزمی بر آتش تنش‌ها است.

وی افزود: تنها دلیلی که ما به دنبال ساخت سلاح اتمی رفتیم، ایالات متحده بود. هدف ما ایجاد بازدارندگی و توازن است.

وی با اشاره به افزایش توان هسته ای کشور در برابر تهدیدهای خارجی تاکید کرد: قدرت ما به حدی افزایش یافته است که ایالات متحده با وجود بیان عباراتی چون «خشم و آتش»، مجبور است بگوید که امیدوار است کار به اقدام نظامی نکشد.

وزیر خارجه کره شمالی همچنین با انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در خصوص سلاح هسته ای یادآور شد: بر خلاف قدرت‌های بزرگ، ما تمام آزمایش‌های اتمی خود را علنا اعلام کردیم. قدرت‌ها می‌خواهند انحصار سلاح اتمی را برای خود حفظ کنند.

وی به واشنگتن هشدار داد: در صورتی که نشانه‌ای مبنی بر قصد آمریکا برای انجام اقدام نظامی علیه کره شمالی مشاهده کنیم، به حمله پیشگیرانه بی‌رحمانه متوسل خواهیم شد.

وزیر خارجه کره شمالی ترامپ را قماربازی سالخورده و مبتلا به اختلال ذهنی دانست که کلید سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد.

به گفته وی دولت کره شمالی یک دارنده مسئول تسلیحات اتمی است و تا زمانی که مورد حمله قرار نگیرد، علیه کشوری از این تسلیحات استفاده نخواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.