به گزارش خبرگزاری تسنیم، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال ۲۰۱۸ با حضور ۲۴ تیم از ۷ تا ۲۸ مهرماه سال ۱۳۹۷ به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود.

قاره آسیا علاوه بر میزبان، چهار سهمیه دیگر در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد که تیم ها بر اساس مسابقات انتخابی مشخص می‌شوند.

مرحله دوم یا نهایی مسابقات والیبال انتخابی جهان در قاره آسیا با حضور ۱۰ تیم در دو گروه از ۲۹ شهریور ماه به میزبانی دو کشور تایلند و قزاقستان آغاز شده است و فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد.

در چهارمین روز این رقابت‌ها، سه تیم صعود کننده آسیا به این رقابت‌ها مشخص شدند که تیم چین با ۳ برد و ۹ امتیاز از گروه الف در قزاقستان و تیم‌های کره جنوبی و تایلند از گروه دوم در تایلند نیز با ۳ برد و ۹ امتیاز سهمیه رقابت های جهانی به دست آوردند.

در گروه الف دو تیم قزاقستان و چین تایپه با دو برد و ۶ امتیاز برای تنها سهمیه باقی مانده رقابت های جهانی رقابت دارند که فردا (یکشنبه) سهمیه چهارم آسیا نیز مشخص خواهد شد.

بدین ترتیب تا کنون حضور ۱۴ تیم در هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال ۲۰۱۸ قطعی شده است. آمریکا به عنوان قهرمان سال ۲۰۱۴، ژاپن میزبان سال ۲۰۱۸ و تیم ملی والیبال برزیل به عنوان قهرمان سال ۲۰۱۵ آمریکا جنوبی از جمله این تیم ها هستند.

همچنین قاره اروپا نیز در رقابت های قهرمانی زنان جهان هشت سهمیه دارد که تیم های روسیه، صربستان، ترکیه، ایتالیا، جمهوری آذربایجان، آلمان، هلند و بلغارستان موفق به کسب سهمیه شدند.

برنامه آخرین روز رقابت های انتخابی زنان جهان در دو گروه قاره آسیا به قرار زیر است:

گروه الف در قزاقستان:

چین - چین تایپه

قزاقستان - فیجی

گروه ب در تایلند:

ویتنام - ایران

تایلند - کره جنوبی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.