به گزارش خبرگزاری فارس، « خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در ابتدای سخنرانی امشب خود در مجمع عمومی سازمان ملل از نقش آمریکا در سازمان ملل تمجید کرد و گفت: از تلاش‌های ترامپ برای اصلاح ساختار سازمان ملل تقدیر و تشکر می‎کنیم.

وی در ادامه افزود: قطر از اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده در بحرین حمایت می‏کند. دوحه اگر تمایل به گفت‎و‎گو دارد، باید به درخواست های عادلانه ما پایبند باشد.

خالد بن احمد آل خلیفه تصریح کرد: گر قطر در گفت‌و‌گو جدی است، باید به مطالبات وارد در بیانیه نشست قاهره در جولای گذشته پایبند باشد.

وزیر خارجه بحرین گفت: ملت ایران از فقر و بدبختی و اعدام‎ها در ملا عام رنج می برد. ایران از تعدادی از گروه‎های تروریستی مانند حزب الله لبنان و حوثی‌های یمن حمایت می‎کند.

وی افزود: روابط خوب با ایران مستلزم این است که تهران دست از دخالت های خود در امور منطقه و حمایت از تروریست‎ها بردارد.

وزیر خارجه بحرین دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن را دولت مشروع خواند و تاکید کرد که با مشارکت در ائتلاف عربی از این دولت حمایت می‏‌کند.

وی درباره تحولات سوریه گفته که بحران سوریه باید بر مبنای توافقات ژنو حل شود و ما خواستار اجرای این توافقات هستیم.

خالد بن احمد آل خلیفه گفت: مساله فلسطین مساله اشغالگری است که باید پایان پیدا کند. ما از اقدامی که گروه‌‏های فلسطینی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری‏‎ها می‎انجامد، استقبال می‏‌کنیم.

وزیر خارجه بحرین گفت: مقابله با کشورهای سرکشی که در منطقه ناامنی ایجاد و در امور دیگران دخالت و از تروریسم حمایت می‏کنند، وظیفه جامعه جهانی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.