به گزارش شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۵سپتامبر (جمعه، ۲۴ شهریورماه) با بیش از یک دلار افزایش از ۵۴ دلار برای هر بشکه گذشت.

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر با یک دلار و ۶۰ سنت افزایش به ۵۴ دلار و یک سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۴۹ دلار و ۳۱ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران نیز به ۵۱ دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ۹۱ سنت افزایش نشان می‌دهد.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ۵۲ دلار و ۸۲ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و ۱۴ سنت افزایش یافته است.

قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی و برنت نیز در هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر به ترتیب ۷۴ سنت و یک دلار و ۷۶ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۴۹ دلار و هشت سنت و ۵۵ دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ۵۲ دلار و۹۱ سنت و ۵۳ دلار و ۲۳ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۸۴ و ۸۵ سنت افزایش را نشان می‌دهد.

تحلیلگران بر این عقیده‎اند که توافق اوپک و کشورهای داوطلب غیراوپک بر کاهش تولید نفت که تا سه ماه نخست سال آینده ادامه خواهد داشت، دوباره تمدید خواهد شد و این موضوع می‌تواند سبب افزایش بیشتر قیمت نفت خام برنت در مقابل قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت شود، زیرا با ادامه کاهش تولید از سوی کشورهای عضو اوپک که افزایش قیمت نفت خام‌های خلیج فارس را به دنبال خواهد داشت، خریداران نفت، به‌ویژه معامله گران فعال در آسیا، به سمت انواع نفت خام‌ تولیدی در دریای شمال روی خواهند آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.