به گزارش خبرگزاری فارس، شاهسوار عبدالواحد رئیس کمپین «نه به رفراندوم در سلیمانیه عراق»، روز ۲۷ شهریور گذشته در جلسات تبلیغی و تجمعات خود در سلیمانیه که با هدف جلوگیری از همه‌‌پرسی اقلیم در شرایط فعلی و آن هم به دستور بارزانی قرار است به اجرا در آید به شدت از شخص بارزانی انتقاد کرد.

وی در بیانات خود اعلان داشت: شرم‌آور است برای کسی که خود را رئیس اقلیم کردستان محسوب می‌نماید و ۲۶ سال است که شهر سلیمانیه را فراموش کرده و اکنون خود و هوادارانش از اقصی نقاط اقلیم آن هم با اتوبوس به سلیمانیه آمده و در مکانی برای برگزاری همه‌پرسی کار تبلیغی نمایند.

شاهسوار عبدالواحد در هنگام حضور بارزانی در سلیمانیه در محافل طرفداران خود و نیز انتشار مخالفت خود با سیاست‌های بارزانی در اقلیم در طی ۲۶ سال گذشته در صفحه فیس‌بوک شخصی اعلام نمود که اگر مسعود بارزانی ذره‌ای غیرت و مروت داشت اجازه چنین توهینی (عدم استقبال مردم سلیمانیه) را به خود نمی‌داد و این چنین در این مکان حاضر نمی‌شد.

شاهسوار همچنین در صفحه فیس‌بوک خود اعلان داشته است: آقای مسعود بارزانی منت بر مردم سلیمانیه نگذارد چرا که مردم سلیمانیه به درستی به ظلم‌های بارزانی به مردم منطقه سبز (سلیمانیه) در طی سالیان زمامداری و ریاست وی بر اقلیم پی برده و هرگز فریب وی را نخواهند خورد. شخص مسعود نیز متوجه مخالفت مردم سلیمانیه با تصمیم وی شده و بر این اساس ایشان و سایر مقامات پارتی اقدام به آوردن عوامل خود از مناطق مختلف اقلیم به سلیمانیه شده‌اند.

منابع مطلع حضور مردم در استقبال از بارزانی را ۱۸ هزار نفر تخمین زده و مدعی هستند حدود ۱۵ هزار نفر از افراد مذکور به دستور مقامات پارتی از دهوک، اربیل، راپرین و ... با اتوبوس به سلیمانیه آورده شده‌اند.

برخی رسانه‌ها از تعداد ۳۰۰ اتوبوس در اطراف ورزشگاه تصویربرداری نموده و مدعی هستند که این نیز سند حضور افراد غیرمنطقه سبز و سلیمانیه در سخنرانی امروز بارزانی می‌باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.