به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمودمهرداد شکریه علاوه بر دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت است که به عنوان یکی از دانشمندان برتر دنیا انتخاب شده است.
شکریه به عنوان استاد ممتاز این دانشگاه در سال 1395، پژوهشگر برگزیده کشور در رشته تخصصی مهندسی مکانیک در سال 1394، فناور برتر استان تهران در سال 1394 و استاد نمونه کشوری در سال 1386 انتخاب شده است.
وی به عنوان استاد برجسته منتخب انجمن مهندسان مکانیک در سال ۱۳۹۳ همچنین موفق به کسب جایزه ملی علامه طباطبائی نیز شده است.
پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) هر دو ماه یکبار فهرستی از دانشمندان برتر دنیا ارائه می کند که براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل روزآمد محسوب می شوند. مرجعیت علمی، مبنای گزینش دانشمندان برتر در پایگاه طلایه داران علم است. نکته مورد توجه این است که برخی از دانشمندان در چند حوزه موضوعی دارای رتبه هستند.
این پایگاه استنادی برای انتخاب دانشمندان یک درصد برتر دنیا، تعداد استنادهای انجام داده و پژوهش های محققان دنیا در ۱۰ سال اخیر را شمارش کرده و این محققان را در ۲۲ رشته موضوعی طبقه بندی می کند. سپس این محققان براساس تعداد استنادهای دریافتی به صورت نزولی مرتب سازی می شوند و یک درصد برتر از هر رشته به عنوان دانشمندان برتر انتخاب می شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.