به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در حین سخنرانی رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه که به زبان ترکی ایراد می‌شد، یکی از این چند معترض به زبان انگلیسی فریاد زد: تو یک تروریست هستی، از کشور من برو بیرون!

بعد از آن فضای این سخنرانی که در هتل ماریوت مارکوییز واقع در میدان تایمز نیویورک انجام می‌شد، ملتهب شده و چند تن از حاضران در این سخنرانی به نشانه حمایت از اردوغان، شروع به فریاد زدن نام وی کردند.

سپس چند تن از حضار بعد از شعار دادن‌های معترضان علیه اردوغان، شروع به ضرب و شتم این معترضان کردند. ویدئوهای این رخداد نشان داد که یکی از معترضان تی‌شرتی با طرح مایکل اسرائیل، آمریکایی کشته شده در حمله هوایی ترکیه به هنگام جنگ‌داوطلبانه در کنار یگان‌های مدافع خلق کرد به تن دارد. بعد از حمله حاضران در سخنرانی اردوغان به معترضان، کارکنان امنیتی معترضان را از اتاق خارج کردند. آنها همچنین دست‌کم یک نفر را که به معترضان حمله کرده بود، نیز از محل خارج کردند.

مگان بودت که یکی از این معترضان بود، گفت، هدف آنها جلب توجه به جرایم جنگی دولت اسراییل و سوء استفاده‌های حقوق بشری این حکومت علیه کردها چه در ترکیه و چه در سوریه بوده است.

جمیل آکگان ۴۴ ساله که در سخنرانی اردوغان حاضر بود، گفت که اردوغان بعد از این اتفاقات خونسردی‌ خود را حفظ کرده و کمتر از دو دقیقه بعد به سخنرانی‌ ادامه داد. پلیس نیویورک اعلام کرد هشت تن از این معترضان برای مدت کوتاهی بازداشت شدند و به هیچ کس آسیبی نرسید.

یک سخنگوی هتل در مقر سخنرانی اردوغان گفت: در این سخنرانی بیش از دو هزار تن حضور پیدا کردند و تنها تعداد کمی در محل این سخنرانی با همراهی پلیس خارج شدند.

یک سخنگونی پلیس نیز گفت که درگیری‌ها بعد از نزاع حامیان و مخالفان اردوغان آغاز شد و آنها درگیری فیزیکی مختصری هم پیدا کردند اما بلافاصله این دو گروه با تلاش پرسنل امنیتی از هم جدا شده و معترضان از محل خارج شدند.

یک مقام پلیس گفت، به نظر می‌رسد که کسانی که تحریک به درگیری کردند، معترضان بودند نه محافظان اردوغان که سابقه درگیری خشونت‌آمیز در آمریکا را دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.