به گزارش مهر، شکی نیست که رژیم صهیونیستی در رویای شکست دادن حزب الله لبنان که خطری برای این رژیم محسوب می شود، است و برای تحقق این رویای خود جنگ هایی ضد حزب الله به راه انداخته است که شدیدترین آنها جنگ سال ۲۰۰۶ بود و ناکام ماند. از آن زمان تاکنون همواره این رژیم رزمایش هایی برگزار می کند که آخرین آن رزمایش گسترده چند هفته قبل بود.

ترس مقامات تل آویو از حزب الله زمانی بیشتر می شود که مشاهده می کنند، حزب الله روز به روز بر توان خود در میدان های جنگ می افزاید و از نظر تسلیحات قوی تر می شود.

تامیر هیمن از فرماندهان نظامی صهیونیست اعتراف کرده است که رزمندگان حزب الله توان نفوذ به داخل فلسطین اشغالی را دارند. وی اذعان می کند که حزب الله نیروهای کارآمدی دارد و در سوریه روز به روز بر توان آنها افزوده می شود.

هیمن تاکید می کند: فرمانده صهیونیست: حزب الله سازمانی قوی است و توان تاثیرگذاری بالایی بر جبهه داخلی اسرائیل دارد و ما باید این را درک کنیم حزب الله سازمانی قوی است و توان تاثیرگذاری بالایی بر جبهه داخلی اسرائیل دارد و ما باید این را درک کنیم.در صورت بروز جنگ، حزب الله می تواند جبهه داخلی را هدف قرار دهد.

گادی ایزنکوت رئیس ستاد نظامیان رژیم صهیونیستی نیز اعتراف می کند: حزب الله دشمنی است که بیش از دیگر دشمنان ما را می ترساند.اما جدای از هراس صهیونیستها از رویارویی با حزب الله، اقدامات این رژیم در برگزاری مانور و رزمایش برای تمرین جنگ با حزب الله است که با واکنش های بازدارنده مقاومت لبنان نقش بر آب می شود.

پس از آنکه که جنگنده های صهیونیست دیوار صوتی را بر فراز لبنان شکستند و به نقض حریم هوایی لبنان پرداختند، این بار نوبت حزب الله بود که با ارسال پهپاد، به تحرکات رژیم صهیونیستی پاسخ دهد. ارسال این پهپاد واکنشی به مانور صهیونیستها بود و علامت سئوال بزرگی که در برابر تلاش های نظامی این رژیم قرار داد و اینکه توان مقابله با حزب الله را در جنگ آینده ندارد.

برخی تحلیلگران با بررسی سناریوها در جنگ احتمالی میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، بر این باورند که رژیم صهیونیستی به همه گزینه ها در جنگ آتی روی خواهد آورد اما برخی دیگر تاکید دارند که که این رژیم به جنگ باز یا فراگیر روی نخواهد آورد و به حملاتی اکتفا خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی از تقویت محور مقاومت بیمناک است و آنرا تهدیدی راهبردی و نه تهدید کوچک می داند و از همین رو است که به دنبال چنگ و دندان نشان دادن از طریق برگزاری مانور و اقداماتی مانند شکستن دیوار صوتی یا حملاتی به داخل سوریه است. حزب الله لبنان با پهپادی که به سوی صهیونیستها فرستاد در واقع هم مانور این رژیم را به چالش کشاند و آمادگی خود را ثابت کرد و هم شکست سامانه موشکی رژیم صهیونیستی را نمایان ساخت به ویژه که برخی گزارش ها از ناکامی این سامانه موشکی در هدف قرار دادن پهپاد حزب الله حکایت دارد.

منابع لبنانی به روزنامه الدیار لبنان اعلام کردند که حزب الله همه موانع و سامانه موشکی رژیم صهیونیستی را کنار زده و پهپاد آن به داخل فلسطین اشغالی نفوذ کرده است.

این منابع بیان کردند که پهپاد حزب الله مدت ۳۵ دقیقه در داخل فلسطین اشغالی حرکت کرده و به شهر صفد رسیده است بدون اینکه رادارهای نظامی رژیم صهیونیستی بتوانند آن را رصد کنند و هنگام بازگشت این پهپاد از ماموریت، رادارها متوجه این پهپاد شدند.

بر اساس این گزارش؛ سامانه موشکی رژیم صهیونیستی در سرنگون کردن پهپاد ناکام مانده است و به همین منظور جنگنده های این رژیم به هوا بلند شده و پهپاد را ساقط کرده اند.به گفته این منابع حزب الله با این اقدام توانست رژیم صهیونیستی را مجددا به چالش بکشاند و علامت سئوال بزرگی در برابر رزمایش نظامی اخیر این رژیم در مناطق شمالی فلسطین اشغال با لبنان قرار دهد.

قاسم قصیر تحلیلگر سیاسی لبنانی به اسپوتنیک گفت: «اسرائیل تحولات لبنان، سوریه و عراق را با نگرانی دنبال می کند و از گسترش توان جنگی حزب الله در هراس است. تهدیدات حزب الله و جنگ روانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله حسابی این رژیم را به هم می ریزد از همین رو رژیم صهیونیستی با برگزاری مانور سعی می کند، وانمود کند که آماده رویارویی استرژیم صهیونیستی با برگزاری مانور سعی می کند، وانمود کند که آماده رویارویی است.

وی درباره بروز جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی در مقطع کنونی تاکید کرد: نگرانی از بابت جنگ یا رویارویی میان اسرائیل و حزب الله نیست اما روند تحولات منطقه را به سوی جنگ در لحظه معینی سوق می دهد. اسرائیل برای جنگ نیاز داخلی، توان میدانی، موافقت آمریکا را در نظر می گیرد و این هر چند هم اکنون موجود نیست اما در هر لحظه ممکن به وجود آید.

قصیر بیان کرد: حزب الله توان جنگی و نظامی خود را توسعه داده و هم اکنون بسیار قوی تر از قبل جنگ سوریه است».

عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور جهان عرب دراین باره می نویسد: «مقاومت فلسطین و لبنان از برتری نظامی اسرائیل ترسی ندارد آنگونه که رژیم های عربی می ترسند. وی در ادامه به نگرانی صهیونیستها از اینکه حزب الله با پهپادهای خود میادین گازی در دریای مدیترانه را هدف قرار دهد، اشاره کرده است.

عطوان می افزاید: گنبد آهنین شاید بتواند با موشک هایی که از غزه می آید مقابله کند اما به طور قطع نمی تواند پهپادهایی که از جنوب لبنان یا جنوب فلسطین می آیند را ساقط کند و این دیدگاه همه کارشناسان اسرائیلی است. آنچه ما می خواهیم بگوییم این است؛ که افراد با شرافت به طور شبانه روز در راستای تقویت توان نظامی مقاومت و ایستادن در برابر زورگویی اسرائیل تلاش می کنند.

وی بیان کرد: ما تعداد موشک های پاتریوت اشغالگران را نمی دانیم اما آنچه می دانیم این است صدها هواپیمای بدون سرنشین در انبارهای مقاومت در لبنان و غزه وجود دارد موضوعی که بودجه نظامی اسرائیل را بر باد می دهد و عاملی برای ایجاد وحشت میان شهرک نشینان است. شاید بیشتر اعراب این اخبار قابل توجه و معانی آن را دنبال نمی کنند اما تحلیلگران نظامی اسرائیل به دقت روند را دنبال می کنند و از حجم خطری که آنها را تهدید می کند آگاه هستند؛ اعم از تهدیدی که این پهپادها دارند یا صدها هزار موشک پیشرفته مقاومت».

به هر حال قدر مسلم آن است که روند تحولات به گونه ای پیش می رود که هر احتمالی وجود دارد و رژیم صهیونیستی هراسان از قدرت حزب الله، ممکن است که به هر اقدام دیوانه واری دست بزند اما در مقابل مقاومت لبنان نیز همواره آمادگی خود را برای مقابله با هر تحرک تل آویو اعلام کرده است و همین آمادگی است که سبب شده است که صهیونیستها برای ارتکاب هرگونه حماقتی محاسبات زیادی به عمل آورند.

رزمایش نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در واقع نوعی چنگ و دندان نشان دادن برای مقاومت لبنان و غزه بود که ارسال پهپاد از سوی حزب الله جواب این تحرک صهیونیستها بود. در برهه کنونی رجزخوانی فرماندهان ارشد صهیونیست از جمله گادی آیزنکوت ضد حزب الله زیاد شده است و آنها تهدید می کنند که در هر جنگ احتمالی لبنان را هدف قرار می دهند اما اینکه روند جنگ آتی به چه نحوی باشد و اینکه این جنگ محدود باشد یا فراگیر را عوامل مختلفی مشخص می کند که باید در کنار یکدیگر موجود باشند. حزب الله لبنان تاکنون هر تحرک صهیونیستها را بدون پاسخ نگذاشته است و واکنشی درخور به تحرکات صهیونیستها داده است و آخرین اقدام بازدارنده و در واقع پیام مقاومت لبنان به تل آویو؛ ارسال پهپاد به سوی جولان اشغالی بود تا به عبارتی تبلیغات مربوط به رزمایش صهیونیستها را نقش برآب کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.