به گزارش ایرنا، بازتاب این سخنان که در دیدار روز پنجشنبه رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب ایراد شد، در برخی رسانه ها به شرح زیر است:

** خبرگزاری فرانسه:
(آیت الله) خامنه ای، سخنان ترامپ را گانگستری خواند.
به گزارش این خبرگزاری، (آیت الله) خامنه ای سخنان ترامپ را سخیف، ابلهانه، آشفته و به دور از واقعیت خواند و آن را سخنان کابویی و گانگستری نامید و ترامپ را متهم کرد که این سخنان ناشی از شجاعت وی نبود بلکه بیانگر انفعال، درماندگی و کوته نظری وی است.
وی کینه رهبران آمریکا از ایران را حضور جمهوری اسلامی و نقش موثر آن را عامل شکست طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد.

** بخش عربی شبکه خبری روسیا الیوم:
(آیت الله) خامنه ای تیر (انتقاد) خود را روانه ترامپ کرد
به گزارش این شبکه روسی، (آیت الله) خامنه ای با اشاره به این که نخبگان آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم می کنند، افزود: سخنان سخیف، زشت، ابلهانه، سراسر غیرواقعیِ و دروغ رئیس جمهوری امریکا ناشی از قدرت نبود، بلکه ناشی از عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی است.

** بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه
(آیت الله) خامنه ای از علت خشم ترامپ در سخنرانی ضد ایرانی اش پرده برداشت
این خبرگزاری تاکید کرد: خشم، درماندگی رئیس جمهوری آمریکا وی را واداشت که اظهارات اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ایراد کند.
رهبر ایران در ادامه تصریح کرد: شکست آمریکایی ها در طرح خاورمیانه بزرگ، علت خشم آنهاست، چرا که آمریکایی‌ها از سالها قبل برای منطقه غرب آسیا طرح و نقشه داشتند و سه محور اصلی این طراحی نیز عراق، سوریه و لبنان بودند اما در هر سه کشور با شکست مواجه شدند.

** الجزیره قطر:
(آیت الله) خامنه ای: سخنان ترامپ درقبال ایران احمقانه و سخیف است و درچارچوب ادبیات ویژه گانگستری و کابویی است.
** سی ان ان عربی:
(آیت الله) خامنه ای در انتقاد از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل متحد: این سخنان ناشی از خشم، درماندگی و سبک مغزی است.
سخنان رئیس جمهوری امریکا، برای ملت امریکا افتخارآمیز نبود و باید نخبگان امریکا، از این سخنان و داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که بسیاری از آنان، این احساس شرم را نیز بیان کرده‌اند.
سی ان ان در ادامه گزارش کرد: رهبر ایران با اشاره به این که وی نمی گوید، ایران با دنیا قطع رابطه کند، افزود:« از اول انقلاب تاکنون همواره بر اهمیت ارتباطات گسترده با دیگر کشورهای دنیا تاکید داشته ام.»

** روزنامه السیاسه کویت و پایگاه خبری المصراوی و الوطن قطر:
(آیت الله) خامنه ای، سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد را ادبیاتی گانگستری و کابویی خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.