به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان تویوتا محصول C-HR را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد که این خودرو رسما از سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی عرضه شد ؛ تولید این خودروی ژاپنی فعلا در دو کشور ژاپن و ترکیه صورت می گیرد. تمرکز کمپانی ژاپنی بیشتر متوجه بازار های اروپایی بود به همین سبب این خودرو از پیشرانه های کم حجمی برخوردار است اما برای اینکه سهمی در بازار آمریکا داشته باشند تنها برای آن بازار، C-HR را با پیشرانه ۲ لیتری عرضه خواهند کرد.

تویوتا هم برای اینکه سهمی در بازار کراس اوور های کوچک شهری داشته باشد با C-HR به رقابت با هموطنان خود یعنی نیسان جوک، مزدا CX-۳ و هوندا HR-V آغاز کرد و باید اشاره کرد این خودرو حرف های زیادی برای گفتن دارد.

آشنایی با تویوتا C-HR+تصاویر

شرکت ژاپنی تویوتا درطراحی تویوتا اقدام جسورانه مانند نیسان در جوک کرده اما ظاهر C-HR اندکی فریبنده تر از جوک نیسان است. چراغ های کشیده و بزرگ و خطوط طراحی شده بسیار در بدنه ی خودرو از نکات قابل توجه در C-HR و نشان از یک دگرگونی در زبان طراحی کمپانی ژاپنی تویوتا است که عمدتا در طراحی خودروهایش محتاط عمل می کند.

چراغ های جلو به قدری کشیده هستند که سه چهارم طول رخ کناری و جلویی را تشکیل می دهند و در کنار بدنه آرم توربو قرار گرفته چرخ های 18 اینچی با ترکیب رنگ خاص که شامل رنگ بدنه و سقف خودرو بوده از جزئیات نمای کناری این ژاپنی قد بلند است .تویوتا بیش از 60 نوع پکیج را برای این مدل در نظر گرفته که می تواند قدرت شخصی سازی به خریداران دهد.

طراحی داخلی C-HR هم از خطوط مستقیم و زاویه دار در طرح کلی داشبورد برخوردار بوده، تویوتا سعی کرده با این سبک طراحی حس و حالی لوکس به داخل کابین تزریق کند، در حالی که هنوز طرح دوخت جعلی و قطعات با چرم مصنوعی از نقاط منفی فضای داخلی به چشم می خورد البته صندلی ها و فرمان با کیفیت به نظر می رسند.

آشنایی با تویوتا C-HR+تصاویر

از دیگر نکاتی منفی در این کراس اوور شهری توی ذوق خریدار می خورد تنظیمات صندلی به صورت تمام دستی است که انتظار خیلی دور از ذهن بود ،گرمکن صندلی ۳ مرحله ای و تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ مرحله ای و سیستم تصفیه هوای موسوم به نانو-E از جمله تجهیزات موجود در کابین این خودرو است.تویوتا اعلام کرده است که این سیستم با استفاده از یون های منفی که توسط مولکول های آب احاطه شده است از دریچه هوای کنار راننده خارج می شود. نتیجه این کار تمیز کردن هوای داخل اتاق، حذف بوی نامطبوع از داخل کابین و ایجاد رطوبت برای پوست و مو سرنشینان است.

کروز کنترل راداری، سیستم شناسایی نقاط کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و هفت کیسه ایمنی C-HR تعدادی ازتجهیزات ایمنی C-HR است.

متاسفانه صفحه نمایش این خودرو که با طراحی جسورانه داخل کابین هماهنگ شده با سیستم های آندروید اتو و اپل کارپلی، بیگنه بوده و این امر سبب می شود تا از همدوره و هم رده های خود در این کلاس عقب افتد.

سیستم تشخیص صدا بسیار کند و با درصد خطاپذیری بالا کار کرده اما به بلوتوث و استریم تلفن و یک پورت تکی USB تجهیز شده است دستگیره درب صندلی های عقبی که در سه چهارم بالای در قرار دارد و با بازگشایی آن متوجه فضای کم سرنشیان عقب خواهید شد به طوری کلی فضای داخلی سرنشیان عقب اندکی دلگیر و تاریک بوده و سرنشینان عقب دید مناسبی به بیرون ندارند اما فضای جلوی پا و سر از شرایط مطلوبی برخوردار است همچنین از نکات منفی دیگر در قسمت عقب این خودرو می توان به یک نگه دارنده لیوان در داخل درب ها، اشاره کرد به علاوه هیچ جایگاه استراحت دست مرکزی و دریچه هوایی برای سرنشینان عقبی تعبیه نشده است.

آشنایی با تویوتا C-HR+تصاویر

ظرفیت صندوق عقب این خودرو 377 لیتر است که در حدود 100 لیتر بیشتر از مزدا CX-3 است صندلی های عقب قابلیت خواباندن دارد.

تویوتا برای C-HR دو پیشرانه 1.2 لیتری توربو، 1.8 لیتری هیبریدی در نظر گرفته که موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ دارای قدرت 115 اسب بخار و 185 نیوتن متر گشتاور است که از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا CVT به انتخاب مشتری این قدرت به صورت چهارچرخ متحرک منتقل می شود البته این سیستم چهار چرخ متحرک بسته به شرایط متفاوت نیرو را میان چرخ ها تقسیم می کند به طور کلی در ترافیک های شهری نیرو پیشرانه به چرخ های جلو انتقال می یابد.

تویوتا ادعا می کند که مصرف سوخت C-HR به صورت ترکیبی با این پیشرانه (1.2 لیتری) معادل 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است؛ فرمان خودرو حس و حال واقعی و مستقیم وضعیت محور جلو را به راننده می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.