به گزارش ایرنا، لاوروف گفت: بدیهی است به سخنان ترامپ (دوستانه نسبت به مسکو) در دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اظهارات وی در شرایط کنونی توجه می کنیم.
پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه سخنان لاوروف را در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس و آسوشیتدپرس منتشر کرد که افزوده است: ترامپ بارها گفته، خواهان روابطی خوب با روسیه است و این واقعیت را درک می کند که چنین شرایطی به نفع واشنگتن است و برای حل مسائل بسیار پیچیده زیادی نیز سودمند خواهد بود.
وی ادامه داد: زمانی که با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت وگو می کنم، احساس دارم دولت این کشور نیز چنین موضعی (بهبودی روابط با روسیه) دارد. آنها از وضع کنونی راضی نیستند و ما نیز رضایت نداریم.
لاوروف همچنین گفت که تفاهمی بین دو طرف وجود دارد تا واقعیت های منجر به انجام این اقدامات غیردوستانه توسط اوباما مورد توجه قرار گیرد.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقام های دولت روسیه و آمریکا مسئولیت پذیر هستند، باید با مسائل دوجانبه و امور بین المللی با احساس مسئولیت برخورد کنند.
وی همچنین در پاسخ به پرسش امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا، اظهار کرد: سران دو کشور چندی پیش در هامبورگ آلمان و در حاشیه نشست سران بیست کشور صنعتی دیدار کردند و اکنون فرصت بیشتری خواهند داشت تا در اجلاس جامعه همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام که اوایل ماه نوامبر ( از 11 آبان) در شهر دانانگه ویتنام برگزار می شود دیدار کنند.
لاوروف افزود: اطمینان دارم اگر فرصت داشته باشند و برنامه آنها اجازه دهد، دیدار سودمند خواهد بود و سران روسیه و آمریکا فرصت می یابند، مسیری را که وزیران خارجه دو کشور می پیمایند بررسی کنند.
وی در پایان در باره امکان مقابله به مثل روسیه با اقدام های ضدروسی آمریکا هم گفت: مسکو در پاسخ دادن به رویکردهای اوباما بسیار صبر کرد. اکنون نیز با توجه به اینکه من و تیلرسون با مسئولیت هستیم، می توانیم در باره وضع روابط دو کشور و مسیر حرکت نتیجه گیری کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.