به گزارش ایرنا، آلکساندر شتینین رییس اداره آمریکای لاتین وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو خواهان حل و فصل بحران ونزوئلا از راه گفت وگو و مذاکرات همه طرف های داخلی است و هر گونه مداخله خارجی مخرب را غیرقابل قبول می داند و رد می کند.
ترامپ روز دوشنبه در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رژیم فاسد مادورو با ایدئولوژی ناکام که حاصلی جز فقر و بدبختی نداشته، کشوری آباد را ویران کرده است. افزون بر این مادورو رودرروی مردم ایستاده و قدرت را از نمایندگان منتخب دزدیده است.
خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه به نقل از رییس اداره آمریکای لاتین وزارت امور خارجه روسیه نوشت:
بحران ونزوئلا باید از راه مذاکره طرف های داخلی با حمایت کشورهای آمریکای لاتین و در صورت نیاز پشتیبانی جامعه جهانی بدون هر گونه مداخله خارجی مخرب حل و فصل شود.
مقام روس ادامه داد: افزون بر آن، بر این باوریم که نخست باید حل مسائل اجتماعی و اقتصادی ونزوئلا در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: در این راستا روسیه برای ارائه کمک های لازم به اندازه مورد نیاز برای دولت ونزوئلا و حل و فصل اوضاع آمادگی دارد و بسیاری از کشورهای جهان نیز موضعی مشابه دارند.
ترامپ روز سه شنبه در اظهاراتی مداخله جویانه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با تهدید آشکار کاراکاس گفته بود: ونزوئلا در حال سقوط است، مردم این کشور گرسنه هستند و مؤسسات دمکراتیک آن رو به نابودی می رود. ما خواستار بازگشت کامل دمکراسی و آزادی های سیاسی به این کشور هستیم.
خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا روز سه شنبه در نشستی خبری گفت که کشورش تهدیدهای ترامپ را رد کرده و «ایدئولوژی نژادپرستانه» وی را محکوم می کند.
مقام ارشد ونزوئلایی همچنین در ادامه، لفاظی های ترامپ را بازگشتی به سیاست های دوران جنگ سرد دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.