به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۸.۰۶ دلار رسید، در حالی که اوایل معاملات تا سطح ۱۲۹۴.۴۱ دلار عقب نشینی کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر حدود ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۰۱.۲۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۱۸.۷۰ دلار یا ۱.۴ درصد کاهش یافت و در ۱۲۹۷.۷۰ دلار بسته شد.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه پس از این که قیمت طلا بسته شد، در پایان نشست دو روزه خود اعلام کرد همچنان قصد دارد نرخ‌های بهره را یک دور دیگر تا پایان سال میلادی جاری افزایش دهد و احتمالا سه دور دیگر افزایش نرخ‌ها در سال ۲۰۱۸ انجام خواهد گرفت.

نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا دارایی‌های دیگری مانند اوراق قرضه را نسبت به طلا که سوددهی ندارد جذاب‌تر می‌کند.

بانک مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد به تدریج کاهش ترازنامه ۴.۵ تریلیون دلاری خود را از اکتبر آغاز خواهد کرد.

پس از اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، دلار صعود کرد و بازده اوراق قرضه به بالاترین سطح در شش هفته گذشته رسید. دلار در معاملات روز پنج شنبه به روند افزایشی ادامه داد و ۰.۲ درصد در برابر ین ژاپن افزایش یافت. این ارز در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۰۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۳ درصد کاهش یافت و ۹۳۸.۴۹ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۹۱۱.۵۰ دلار رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.