به گزارش تسنیم به نقل از ایندیپندنت، در ماه گذشته اکثریت بودایی میانمار به صورت برنامه ریزی شده شهروندان اقلیت مسلمان روهینگیا را قتل عام کرده‌اند. درحالی که ۲۷۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی مجبور به فرار به سمت بنگلادش شده‌اند، سربازان حتی در حین عبور از مرز نیز به آنها شلیک می‌کنند.

آنگ سان سوچی که پس از ۱۵ سال بازداشت خانگی موفق به شکست دیکتاتور میانمار شد، یک قهرمان عصر مدرن به شمار می‌رفت. با اینحال سوچی که یک رهبر تاثیرگذار در برمه به شمار می‌رود مهمترین مدافع این پاکسازی نژادی در کشوری است که روهینگیایی‌های تیره پوست را سرکوب کرده و آنها را به عنوان مهاجران غیرقانونی و تروریست محکوم می‌کنند.

یک تحقیق صورت گرفته در دانشگاه «ییل» ظلم صورت گرفته علیه مسلمانان روهینگیا را هم ردیف نسل کشی دانسته است.

متیو اسمیت، مدیر ارشد یک گروه حقوق بشری درباره وضعیت مسلمانان در این منطقه گفت: آنها کودکان را به قتل می‌رسانند. حداقل ما در مورد جنایت علیه بشریت صحبت می‌کنیم.

یک نجات یافته روهینگیایی دراین باره به اسمیت گفت: سر دو برادرزاده من بریده شد. یکی از آنها ۶ و دیگری ۹ سال داشت.

موارد دیگری از انداختن کودکان به رودخانه توسط سربازان گزارش شده است. خبرنگار نیویورک تایمز در پوشش اخبار این منطقه نوشت: من بحران‌های مربوط به پناهجویان را پیش از این نیز پوشش داده بودم و این بدترین چیزی است که تا کنون دیده‌ام.

واکنش‌ها و رفتار آنگ سان سوچی درباره این بحران نشان می‌دهد که وی واقعا به این مسئله اعتقاد دارد که مسلمانان روهینگیا مشکل ساز و افرادی بیگانه هستند. از سوی دیگر این شخصیت اخلاقی به یک سیاستمدار عملگرا نیز تبدیل شده که به این مسئله آگاه است که ابراز همدردی با این افراد به معنی ضربه بزرگ به حزبش در کشوری است که کاملا با اقلیت مسلمان مخالف است.

کن راس، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر درباره سوچی گفت: ما از آنگ سان سوچی زمانی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرد تمجید کردیم زیرا او سمبل شجاعت در مقابل استبداد بود. اکنون که او قدرت را در دست دارد، سمبل همدستی بزدلانه در سرکوب وحشیانه مسلمانان روهینگیا است.

دزموند توتو، اسقف اعظم که او نیز برنده جایزه صلح نوبل به شمار می‌رود در نامه‌ای به دوست خود نوشت: خواهر عزیزم، اگر هزینه سیاسی صعود تو به بالاترین کرسی قدرت در میانمار سکوت است، باید بگویم که این قیمت مطمئنا بسیار گزاف است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.