به گزارش مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، در داد و ستدهای روز چهارشنبه سهامداران بورس تهران ۸۷۸ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال بود و در بیش از ۸۲ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

همچنین در روز جاری همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل با رشد ۴۸۷ واحدی به رقم ۸۵هزار و ۸۳۱ رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۴۲۹ و ۵۹۱ واحد بالا رفتند.

نمادهای سرمایه گذاری غدیر، مپنا، گل گهر، سایپا، ایران خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

برترین گروه های صنعت نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی بودند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قند پیرانشهر، های وب، چدن سازان، افست، روزدارو، قند ثابت خراسان و صنایع کاغذ سازی کاوه بود.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار نمادهای قند شیرین خراسان، پیاذر، توسعه شهری توس گستر، فروسیلیس ایران، پگاه آذربایجان غربی، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و شیر پاستوریزه پگاه خراسان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله ۹۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و داروسازی دکتر عبیدی با معامله بلوکی ۵۳۹ میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.