به گزارش ایسنا مشروح گفت‌وگوهای ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور، ستار محمودی، سرپرست وزارت نیرو و آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

توضیحات سیف درباره فاینانس با چین

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی به ارائه توضیحاتی درباره فاینانس با چین پرداخت و گفت: اطلاعاتی که به مردم عزیزمان درباره فاینانس‌هایی که با چین قرارداد بسته شده بود، دادیم باعث سوء تفاهماتی شده است که لازم است درباره آنها توضیح بدهم. به موجب قانون بودجه سال ۹۶ دولت موظف است حداقل ۵۰ میلیارد دلار خطوط فاینانس را از طریق منابع خارجی پیش بینی و عملیاتی کند.

وزرای پیشنهادی علوم و نیرو تا مهر معرفی می‌شوند

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور از احتمال معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو تا مهر ماه به مجلس خبر داد و گفت:در حال حاضر که نمایندگان در تعطیلات هستند و از طرفی سقف سرپرستی بیش از سه ماه نیست به نظر می‌رسد تا مهر این دو وزیر به مجلس معرفی شوند.

اظهارات سرپرست وزارت نیرو درباره وضعیت آب و برق کشور

ستار محمودی، سرپرست وزارت نیرو گفت: امسال نسبت به پارسال ۵ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم و امیدواریم سال آینده بهتر از امسال باشد. وی اظهار کرد: میزان بارندگی در سال آبی امسال میانگین حدود ۵ درصد کاهش داشت و امیدواریم سال آینده سال بهتری باشد، چرا که این میزان زیر نرمال بود. ما ۲۳۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم و ذخیره سدها در حال حاضر ۲۶ میلیارد متر مکعب است که نسبت به پارسال ۲ میلیارد متر مکعب کاهش نشان می‌دهد.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره برخی تماس های برای فروش سیم کارت‌های رند

آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از طرف اپراتورهای تلفن‌های همراه برای فروش سیم کارت‌های رند و شماره مشابه با مردم تماس گرفته نمی‌شود. وی درباره برنامه وزارتخانه متبوعش برای مقابله با دلال‌بازی برخی اپراتورها که برای فروش شماره‌های رند با مشترکین تماس می‌گیرند، اظهار کرد: اولا اصلاح کنم که این تماس‌ها از طرف اپراتورها نیست، ‌ ثانیا به مردم عزیزمان توصیه می‌کنم که این تماس‌ها را جواب ندهند. اگر چنین تماس‌هایی با مردم صورت می‌گیرد آن را از طرف نظام بازاریابی شخصی بدانند چرا که از طرف اپراتورها تایید نمی‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.