به گزارش ایسنا، عربستان سعودی از سال ۲۰۰۸ در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خط راه‌آهن ۱۰۰۰ مایلی بین دریای سرخ و خلیج فارس بوده است اما پس از اینکه این کشور و شرکت‌های خصوصی موفق نشدند در خصوص شرایط مالی قرارداد به یک توافق اولیه دست پیدا کنند، آن را به تعویق انداخت.

بشار المالک، مدیرعامل شرکت راه‌آهن سعودی در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد: پس از این که شرکت راه‌آهن عربستان پاسخ دلگرم‌کننده‌ای از سوی بخش خصوصی به دعوت برای تمایل برای شرکت در مناقصه مشاهده کرد، سعودی‌ها اکنون برای اجرای این پروژه اقدام کرده‌اند.

انتظار می‌رود خط راه‌آهن لندبریج زمان حمل دریابورد کالاها در پیرامون سواحل عربستان را از پنج روز کنونی به سه روز کاهش دهد و به همین دلیل، این پروژه گام مهمی در کاهش اتکای اقتصاد عربستان به نفت خام محسوب می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن عربستان، مزایده‌ها در پایان سال جاری یا آغاز سال آینده برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود شرکت‌های مهندسی و موسسات مالی داخلی و بین‌المللی در این مزایده‌ها شرکت کنند. هزینه ساخت این راه‌آهن به مکان پایانه‌ها در دریای سرخ و به مسیر دقیقی که انتخاب خواهند شد، بستگی دارد. شرکت راه‌آهن عربستان قصد دارد علاوه بر خط راه‌آهن جدید هزار مایلی، خطوط را برای خدمات‌رسانی بهتر به آرامکو گسترش دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.