به گزارش ایسنا، افندی‌زاده در آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب ویژه مدارس شهر تهران، گفت:‌ از ابتدای مهرماه فعالیت زیادی در تمامی دستگاه‌های ذیربط برای روان‌سازی ترافیک بازگشایی مدارس انجام شده است. در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز تلاش کرده است تا در کاهش زمان سفر و حجم ترافیک نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: امسال از ابتدای تیرماه هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های ذیربط شکل گرفته و شاهد ساماندهی سرویس مدارس بوده‌ایم، به طوریکه قسمت نظارت امسال به شرکت‌های تاکسیرانی محول شده و پیمانکاران با قراردادی که مابین خود و آموزش و پرورش عقد کرده‌اند مشغول کار می‌شوند. در حقیقت دستگاه نظارتی از دستگاه اجرا امسال تفکیک شده است.

سرپرست تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش،‌ تاکسیرانی، پلیس راهور و انجمن اولیاء و مربیان هر ماه جلسه مشترکی خواهند داشت و عملکرد سرویس مدارس را مورد ارزیابی قرار خواهند داد و بی‌تردید برای سال‌های آینده برچسب سرویس مدارس جدی‌تر دنبال می‌شود.

افندی‌زاده در تشریح برچسب ویژه سرویس مدارس شهر تهران، گفت: بر روی این برچسب‌ها QR کد قرار گرفته که خانواده‌ها با این کد می‌توانند مشخصات راننده خودرو را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: برچسب سرویس مدارس تنها برای تردد در محدوده طرح زوج و فرد قابل استفاده خواهد بود اما ورود به طرح ترافیک طبق قوانین دیگری است و تنها خودروهای تاکسی می‌توانند به این محدوده وارد شوند.

سرپرست تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: امسال برای اولین بار و به صورت آزمایشی در مناطق چهار و هشت تهران استفاده از اتوبوس مدارس با راه‌اندازی سه خط انجام خواهد شد البته در ابتدای اجرای این طرح از مینی‌بوس‌ها استفاده خواهد شد تا میزان تقاضا برآورد شود. این اتوبوس‌ها خدمت‌رسانی‌شان به صورت سرویس مدارس و با سر فاصله حرکت پنج دقیقه ارائه خدمات خواهند کرد.

افندی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه خدمات شهرداری به مدارس شهر تهران اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات به مدارس استثنایی همچون سال‌های گذشته ادامه پیدا کرده است و امسال حدود ۱۰۰ مدرسه به صورت رایگان برای ایاب و ذهاب‌شان از شهرداری تهران خدمات دریافت می‌کنند.

وی به تاخیر آغاز به کار کارمندان بر سر کارهای خود اشاره کرد و گفت: بحث بکارگیری ساعات شناور در مدیریت در همه جای دنیا انجام می‌شود تا پیک ترافیک کاهش پیدا کند اما این به این معنی نیست که همه کارمندان تشویق شوند ساعت ۹ سر کار خود حاضر شوند. در حقیقت اگر کسی ساعت ۷ صبح سر کار خود حاضر شود اشکالی نخواهد داشت؛ لذا تقاضا این است که همانند روال سابق کارمندان تردد خود را مدیریت و از ساعت هفت صبح الی ۹ صبح حضور خود را سر کار مدیریت کنند.

سرپرست تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: در دو هفته ابتدایی مهرماه محدودیت تردد کامیون‌ها به اصناف مربوطه اطلاع‌رسانی شده است .

افندی‌زاده تاکید کرد: مراکز کنترل ترافیک شهرداری تهران نیز در اختیار همه دستگاه‌ها خواهد بود تا بتوانند از این طریق کنترل بهتری داشته باشند و وظایف‌شان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.