به گزارش ایرنا واکنش رئیس جمهوری پیشین افغانستان در باره راهبرد آمریکا، آغاز اجرای طرح تولید ۱۰ مگاوات برق خورشیدی در «قندهار»، حمله با بمب دستی به پاسگاه پلیس درکابل و کشته شدن فرماندار خود خوانده طالبان برای «میدان وردک» ،رویدادهای مهم روز چهارشنبه افغانستان است.

**کرزی»: راهبرد تازه آمریکا مغایر با منافع ملی افغانستان است
کابل- ایرنا- حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان از راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان انتقاد کرد و گفت که این راهبرد خلاف منافع ملی این کشور است.
وی در صفحه اجتماعی خود اعلام کرده است که خلاف این راهبرد است و آمریکا بجای دامن زدن به جنگ به دنبال صلح و ثبات منطقه باشد.
کرزی گفته است که این راهبرد بجای آبادانی و امنیت روی جنگ و تقابل تاکید دارد.
وی بیان کرد: راهبرد آمریکا باید منجر به تحقق آبادانی در افغانستان شود اما تمرکز ترامپ بیشتر روی جنگ و تقابل با رقیبان است.
**آغاز اجرای طرح تولید 10 مکاوات برق خورشیدی در قندهار
رئیس جمهوری افغانستان در سفر به استان قندهار اعلام کرد که قرارداد تولید ۱۰ مگاوات برق خورشیدی با هزینه ۲۰ میلیون دلار امضاء شد.
وزارت انرژی و آب افغانستان گفته است که این برق خورشیدی با کمک این وزارتخانه و اداره توسعه آمریکا (یو اس ای دی) ساخته می شود.
قرار است طرح تولید این میزان برق خورشیدی تا یک سال آینده به پایان برسد.
وزارت انرژی و آب افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که برای رفع قطع برق در کابل نیز برای 10 هزار خانواده برق خورشیدی می سازد.
**حمله با بمب دستی به پاسگاه پلیس در کابل
پلیس کابل اعلام کرد که افراد ناشناس شامگاه گذشته 3 بمب دستی را به یک پاسگاه پلیس در منطقه «کوته سنگی» در غرب شهر کابل پرتاب کرد که در آن 7 تن زخمی شدند.
براساس گزارش پلیس این حادثه ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه شامگاه گذشته در کوته سنگی رخ داد و صدای انفجار این بمب های تا ۲ کیلومتری بگوش رسید.
**کشته شدن فرماندار خود خوانده طالبان در «میدان وردک»
وزارت کشور افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد که مولوی «عبدالرازق سورگل» فرماندار خود خوانده طالبان برای شهرستان «چک» استان میدان وردک کشته شد.
در بیانیه افزوده شده است که وی روز گذشته در حمله هوایی با 4 تن از افراد خود کشته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.