به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اخیر مقام معظم رهبری آسیب های اجتماعی در ابعاد مختلف بوده است، اظهار کرد: طی دو سال اخیر چهار مرتبه سران سه قوه و دستگاه های اجرایی را مکلف به پیشگیری و مقابله با آسیب هاب اجتماعی کرده اند.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه محوری ترین دستگاهی که در صف مقدم پیشگیری از آسیب هاب اجتماعی قرار دارد سازمان بهزیستی است، افزود: سازمان بهزیستی در موضوع طلاق با تکیه بر مهارت های آموزش زندگی و مهارت هایی که ظرفیت انسان ها را بالا می برد ورود پیدا کرده است.

محسنی گفت: در استان خراسان جنوبی با حمایت قوه قضائیه سامانه ثبت الکترونیکی طلاق را راه اندازی کرده ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: قبل از اینکه اختلافات خانوادگی به اوج برسد و فاصله حرمت های بین اعضای خانواده کاهش یابد باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد طلاق های کشور طی پنج سال نخست زندگی مشترک اتفاق می افتد، بیان کرد: قوه قضائیه همچنین در بحث اعتیاد از طرح های سازمان بهزیستی حمایت کرده است.

محسنی با بیان اینکه وزارت بهداشت نتوانست در موضوع اعتیاد به صورت کارشناسانه ورود پیدا کند، افزود: در سازمان بهزیستی درمان اجتماع مدار بیماران به اعتیاد در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه برنامه بسیار روشنی در رابطه با سلامت اجتماعی مطرح و بیش از ۲۰ مرتبه نام سازمان بهزیستی به عنوان محور کار آورده شده است، گفت: نگاه ما به استان خاص و کم برخوردار ویژه تر و با حمایت بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه وظایف سنگین و حساس‌تری برای سازمان درنظر گرفته شده که یکی از آنها ایجاد ۱۵۰ اورژانس اجتماعی است که یکی از آن ها در شهرستان درمیان به بهره برداری خواهد رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.