به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در صفحه توئیتر تلاش کرد نحوه برخورد خود با حوادث ۲ هفته گذشته شهر «شارلوتسویل» واقع در ایالت «ویرجینیا» را انکار کند.

رئیس جمهور آمریکا در این پیام نوشت: دیشب در «فینیکس» (مرکز ایالت آریزونا آمریکا)، بخش‌هایی از اظهاراتم در خصوص شهر «شارلوتسویل» را که رسانه‌های اخبار جعلی آنها را منصفانه پوشش خبری نداده بود، خواندم. مردم، متوجه شدند.

لازم به ذکر است، پلیس آمریکا شب گذشته برای متفرق کردن جمعیتی که در اعتراض به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، در اطراف محل سخنرانی وی در شهر «فینیکس» واقع در ایالت آریزونا تجمع کرده بودند، به خشونت متوسل شد.

اگرچه پلیس آماری از شمار معترضین ارائه نداده است؛ رسانه ها این رقم را چند هزار نفر اعلام می کنند.

گفتنی است ظاهرا پس از آنکه معترضان با سنگ و بطری نوشیدنی به نیروهای امنیتی حمله کرده اند؛ پلیس هم در مقابل با اسپری فلفل آنها را پراکنده کرده است.

ترامپ در تازه ترین اظهارات خود، از آنچه درباره حادثه نژادپرستانه «شارلوتسویل» گفته، دفاع کرده است. وی پیشتر گفته بود در این واقعه که در آن فردی نژادپرست با راندن خودرو شخصی به داخل جمعیت، جان یک نفر را گرفته و ۱۳ نفر را مجروح کرده است؛ هر دو طرف یعنی عاملان و قربانیان به یک اندازه مقصر هستند!

شب گذشته وی در جمع طرفداران خود در شهر «فینیکس» مرکز ایالت آریزونا آمریکا گفته بود: به شما نگفتم چون سیاه یا سفید هستید، دوست تان دارم. من همه مردم کشورم را دوست دارم.

ترامپ در ادامه، رسانه های آمریکایی را به غرض ورزی در نحوه پوشش حادثه خشونت بار شارلوتسویل متهم کرده و گفته بود: اینها مردم واقعا غیرصادقی هستند. اینها مردم بدی هستند. من فکر می کنم که آنها مردم ما را دوست ندارند. تنها آدم هایی که به گروه های نفرت مجال جولان می دهند، اهالی رسانه هستند!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.