به گزارش ایرنا به نفل از شبکه خبری اسپوتنیک عربی، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر در حاشیه بازدید از نمایشگاه ارتش روسیه تاکید کرد: قطر به هیچ عنوان قصد ندارد نیرو به سوریه اعزام کند؛اما در عین حال طرح روسیه و آمریکا و ترکیه را برای برقراری صلح و امنیت در سوریه، تایید می کند.
وی افزود: ما همه تلاش خود برای حمایت از دوستانمان و شرکایمان برای برقراری صلح در سوریه به کار می گیریم.
العطیه در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: کشورش تمایل دارد با روسیه در زمینه های دفاعی به ویژه تکنولوژی سلاح های جدید همکاری کند.
وزیر دفاع قطر همچنین پس از دیدار با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با شبکه «اینترفاکس» روسیه نیز گفت: ما در حال آزمایش برخی از سلاح های روسی هستیم و معتقدم که این نوع سلاح ها برای قطر مفید خواهد بود.
وی بدون اشاره به نوع معین سلاح های روسیه، از پاسخگویی به سوال خبرنگار درباره قرارداد نظامی امضا شده میان روسیه و قطر خودداری کرد و گفت: حتی اگر قراردادی هم امضا شده باشد، در حال حاضر درباره آن چیزی نخواهم گفت.
العطیه گفت: امیدواریم بتوانیم با روسیه در زمینه های دفاعی به ویژه فناوری سلاح های پیشرفته همکاری کنیم.
وزیر دفاع قطر فاش کرد که در جریان دیدارش با شویگو خواستار خریداری فناوری تولید سامانه های دفاع هوایی برای تولید این سلاح ها در خاک قطر شده است.
وی افزود:تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر خواستار تقویت مناسبات با روسیه در زمینه های نظامی است و از طرف روسیه خواسته که به مسئولان قطری در این زمینه کمک کند.
وزیر دفاع روسیه نیزفاش کرد که کشورش بخش ویژه ای را در نمایشگاه برای هیات نظامی قطر در نظر خواهد گرفته تا از پیشرفته ترین سامانه های روسی مانند «اس ۴۰۰»، «پنتسر اس» دیدن کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.