به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا پورابراهیمی،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم تودیع و معارفه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کار مجلس در این دوره در رای اعتماد به وزرا کم نظیر بود و بالاترین رای اعتماد در تاریخ مجلس داده شد که این سرمایه دولت به حساب می‌آید و امیدواریم دولت قدر این اعتماد را بداند.

او اظهار کرد: در حوزه قانونگذاری نیازمند اصلاحات بودیم که لایحه آن در دولت تهیه شده است. ایجاد مراکز رسمی و غیررسمی در قوه مجریه به صلاح کشور نیست اما به هرحال کمیسیون اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی کاملا با تمام توان درکنار دولت است.

پورابراهیمی عنوان کرد : اولویت همکاری دولت و مجلس اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است که اکنون در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است و با همکاری دو طرف ظرف چند ماه آینده آن را تصویب و عملیاتی خواهیم کرد. بحث مناطق آزاد و الحاق آن به وزارت اقتصاد طبق حکم برنامه ششم توسعه، لایحه دولت درباره اصلاح لایحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا و تعیین تکلیف سهام عدالت به منظور واگذاری مالکیت، از اولویت ‌های دیگری است که در این دوره وجود دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی کشور افشای اطلاعات مربوط به موسسات مالی و اعتباری و بانک هاست که بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در این زمینه اختلاف وجود دارد. دولت باید هرچه سریعتر در این زمینه ورود کند زیرا بورس بر اساس سیستم خود شرکت ها را ملزم به ارایه یک نوع صورت مالی می کند و بانک مرکزی با بخشنامه خود خواهان اجرای صورت های مالی مورد نظر خود است.

او با تشکر از زحمات وزیر پیشین اقتصاد خاطر نشان کرد: طیب نیا در علم به عنوان یک عالم در دانشگاه تهران مشهور است و انسانی سالم، متواضع و با بیان حقیقت و دیدگاه از سر صداقت شناخته می‌شود که امیدواریم هرجا هست موفق باشد.

پور ابراهیمی با اشاره به عملکرد کرباسیان در سال های گذشته گفت:آقای کرباسیان از پیشکسوتان صنعت و اقتصاد کشور است و یک مدیر قاطع، عملیاتی، میدانی و فعال به حساب می ‌آید که تلاش او گمرک در خدمات اقتصادی کشور رتبه اول را کسب کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.