به گزارش صدا و سیما، دیدار نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با یوکیا آمانو و دیگر مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر روز چهارشنبه در مقر آژانس در وین پشت درهای بسته برگزار شد.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل هم‌چنین پیش‌تر اعلام کرده بود که نیکی هیلی تصمیم ندارد بعد از انجام این دیدار با مقامات آژانس نشست خبری با خبرنگاران داشته باشد.

در حالی‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شش گزارش خود پایبندی ایران به برجام را مورد تأیید قرار داده است، نیکی هیلی در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز گفته است که هدف از این سفر، این است که واشنگتن بفهمد آیا آژانس از سایت‌های نظامی ایران برای راستی‌آزمایی پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای بازدید خواهد کرد یا نه.

مقامات آمریکایی در حالی به طور علنی اقدام به دخالت در فعالیت‌ها و نظارت آژانس می‌کنند که این اقدام آنها نقض برجام است.

روزنامه واشنگتن پست در همین رابطه گزارش داده است: وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تبعات منفی سفر نماینده آمریکا به سازمان ملل بر توافق هسته‌ای هشدار داده است.

وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای خطاب به یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکایت کرده است که سفر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین تلاشی است برای تردید به وجود آوردن درباره توافق هسته‌ای.

وی در نامه خود آورده است: حتی پیش از انجام این سفر، نحوه برنامه‌ریزی و عمومی کردن آن و پیامی که مخابره می‌کند، تبعات مخرب قابل توجهی برای اجرای موفقیت‌آمیز برجام دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.