به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست این رقم با هر معیار و استانداردی بسیار زیاد است. ما در جمع آوری این ارقام دیر عمل کردیم برای اینکه در اواخر ماه جولای ما در برابر سیلی از ادعاهای رییس جمهور قرارگرفتیم تا اینکه سرعت این روند به واسطه تعطیلات کاری رییس جمهور کاهش یافت و ما توانستیم آمار را جمع آوری کنیم.
در شرایط فعلی به طور متوسط رییس جمهور هر روز تقریبا پنج ادعا را مطرح می کند. بسیاری از اینها ادعاهای غلطی هستند که قبلا مطرح شده است. ما همچنین اظهاراتی تایید نشده را از بگومگوهای افرادی از مقام های قبلی جمع آوری شده است مثل اینکه گفته می شود وضعیت بازار بورس بهتر شده است در صورتیکه وضعیت بازار بورس قبلا به عنوان رشد بادکنکی مورد انتقاد بوده است.
واشنگتن پست به ۳۰ مورد ادعای غلط ترامپ که بیشتر از سه بار توسط وی تکرار شده ، اشاره کرده است، اظهارات متفاوت او در مورد قانون خدمات پزشکی با قابلیت توان پرداخت که بیمه خدمات پزشکی اوباما خوانده می شود. او این نوع بیمه را ملغی دانسته در صورتیکه اداره تامین بودجه کنگره گفته است به رغم اسناد موجود، بیمه خدمات پزشکی اوباما لغو نشده است و تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی است.
با این وجود کنگره نتوانسته است تاکنون قانون بیمه خدمات درمانی اوباما (اوباما کر) را لغو کند و در جریان رای گیری در کنگره، طرح جایگزینی ترامپ برای اوباما کر رای نیاورد و شکست خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.