به گزارش تسنیم، نقشه سنا در سال ۲۰۱۸ کاملا به سود جمهوریخواهانی است که تنها نیاز به دفاع از ۸ کرسی را دارند و این درحالی است که تنها دو کرسی در این بین متزلزل به نظر می‌ رسد. در مقابل دموکراتها مجبور به دفاع از ۲۵ کرسی هستند که ۱۰ کرسی از آنها در ایالتهایی است که ترامپ سال ۲۰۱۶ در آنها برنده شد.

فهرست ۷ کرسی سنا که در انتخابات میان دوره ۲۰۱۸ در شرایط متزلزلی قرار دارند به این شرح است:

سناتور دین هلر (جمهوریخواه- ایالت نوادا)

هلر تنها جمهوریخواهی است که برای انتخاب دوباره در سال ۲۰۱۸ باید تلاش کند. وی از ایالتی است که هیلاری کلینتون در نوامبر گذشته در آن پیروز شده بود. سال ۲۰۱۲ هلر در ایالت خود تنها موفق به کسب ۴۶ درصد آرا شده بود و به این علت شرایط برای وی حساس است که مردم این منطقه با طرح درمانی اوباماکر موافقت کرده بودند. نظرسنجی صورت گرفته از سوی دمکراتها نیز حاکی از آن است که میزان محبوبیت هلر به ۲۲ درصد کاهش یافته است.

سناتور کلیر مک کاسکیل (دموکرات- ایالت میسوری)

مک کاسکیل یکی از معدود دموکراتهایی است که از ایالت میسوری در این سمت به کار خود ادامه می‌دهد و این درحالی است که ترامپ در ماه نوامبر در این ایالت با ۱۹ درصد پیروز شده بود. این سناتور که دومین دوره فعالیت خود را در سنا می‌گذراند در سال ۲۰۱۶ یکی از حامیان اصلی کلینتون بود ‌و به اعتقاد رقبای وی دفاع سخت از این نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند به عنوان نقطه ضعف وی به شمار رود. جاش هاولی، دادستان کل جمهوریخواه ایالت میزوری فاصله خود با مک کاسکیل را کاهش داده و با حمایت مالی ۱۰ میلیون دلاری که در کنار خود احساس می‌کند امید زیادی به پیروزی در انتخابات میان دوره دارد.

جو دونلی ( دموکرات- ایالت ایندیانا)

دونلی در سال ۲۰۱۲ برای تصاحب کرسی خود از سیاستی دو حزبی در سیاست بهره برد اما اکنون برای حفظ کرسی خود در ایالتی که ترامپ با ۱۹ درصد اختلاف پیروز شده بود کار سختی دارد. تاد روکیتا و لوک مسر جمهوریخواه رقبای سرسختی برای دونلی به شمار می‌روند.

سناتور جف فلیک ( جمهوریخواه- آریزونا)

درگیری این سناتور جمهوریخواه با ترامپ و شدت یافتن آن می‌تواند خطری برای کرسی او در سنا باشد. در ماه آگوست ترامپ در پیامی توییتری فلیک را به دلیل حمایت از کلی وارد، مهمترین رقیبش "خودخواه" نامیده بود. همایش سه شنبه آتی ترامپ در آریزونا نیز می‌تواند فرصت را بار دیگر در اختیار ترامپ قرار داده تا ضرباتی سنگین به فلیک وارد کرده و حتی به صورت رسمی از رقیبش حمایت کند.

سناتور جو مانچین ( دموکرات- ویرجینیای غربی)

در سال ۲۰۱۶ ویرجینیای غربی با ۴۲ درصد از آرا بیش از هر ایالتی از ترامپ حمایت کرد. مانچین نیز از همانند مردم این منطقه وعده همکاری با ترامپ و اعضای حزب جمهوریخواه را داده بود. سابقه طولانی مدت مانچین در پست‌های دولتی از سال ۲۰۰۱ برگ برنده وی برای پیروزی مجدد در انتخابات به شمار می‌رود. اما محبوبیت ترامپ در ویرجینیای غربی باعث تمایل مردم به یک نامزد جمهوریخواه شده و پیروز انتخابات تهدیدی جدی برای آینده سیاسی مانچین ایجاد خواهد کرد. جیم جاستیس، فرماندار این منطقه رقیب اصلی مانچین به شمار می‌رود که ماه گذشته با اعلام حمایت ترامپ به حزب جمهوریخواه پیوست.

سناتور هیدی هیت‌کمپ ( دموکرات- داکوتای شمالی)

این سناتور نیز مانند مانچین بین دو موضع مخالفت حزب دموکرات با ترامپ و شهرتش در نهادهای دولتی حرکت می‌کند. هیت کمپ نیز مانند مانچین به دو سوم انتخاب‌های ترامپ برای کابینه رای مثبت داد. هرچند وی به طور رسمی اعلام نکرده که قصد شرکت دوباره در انتخابات را دارد اما ادامه جمع آوری کمکهای مالی باعث جدی شدن این موضوع شده است.

جان تستر ( دموکرات. ایالت مونتانا)

ترامپ در ماه نوامبر بیش از ۲۰ درصد از آرا را به خود اختصاص داد و تستر که یک دموکرات به شمار می‌رود هرگز موفق به تصاحب ۵۰ درصد از آرا در هر دو انتخابات سنا نشده و در هر مورد ۴۹ درصد را تصاحب کرد. البته تستر که رئیس سابق کمیته کمپین وابسته به سنای دموکراتها بود با نبردهای سخت غریبه نیست و با توجه به برندی که برای خود ساخته مشخصا نامزد حزب دموکرات برای این کرسی خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.